Varför finns det inga digitalboxar med HDMI anslutning? Eller finns det? :-?
Med SCART(RGB) får man väl inte digital signal?

Finns det någon där ute som är bra på detta?

Jag inbiller mig att bilden borde bli bättre då :( :(
 
Med scart får du onekligen analog signal
 
Jag antar att tillverkarna anser att kvalitetsvinsten är för liten i o m att TV-signalen för PAL i princip max innehåller 576 linjer. När HDTV kommer p åbredare front kommer du dock att få se fler boxar med HDMI eller DVI. För att det skall vara HDTV krävs ju antingen 720(p) eller 1080(i) linjers upplödning och då funkar inget annat.
 
det finns en bunt digitalboxar med HDMI och/eller DVI, dvs,, för parabol i alla fall,
har själv precis beställt ett par Humax-PR1000.

Sen innnan finns t.ex quali-tv's box med DVI ut ( fungerar mot HDMI dock så krävs separat dragning av ljudet..)

Även philips och några till har slätt HD klara boxar med HDMI, dock så är dom lättast at hitta via webben, framför allt nere i tyskland.
 
Tja, man får väl avvakta till HD-sändningar kommer igång. :(
 
Som tidigare nämnts så finns det att köpa, men jag skulle råda dig att vänta med att stiga in i digitaldjunglen då boxarna som säljs idag kör med Mpeg2 decodning och den "riktiga" hd signalen kommar att aterges med Mpeg4 kodning dessa boxar finns inte att köpa just idag.
 
Nope,,

Behöver inte vänta,,, philips, pace och t.ex den Humax jag har köpt som nämns ovan,
PR-HD1000,, är Mpg2 och mpg4 klar....,,,


Och,, nu när jag äntligen fått min box,,,(lång lev.tid i början..),, så ÄR faktiskt lyftet att köra den boxen via HDMI till min plasma en minst sagt påtaglig förbättring på "vanlig" SDTV som t.ex tv1,2,kanal5 etc....,,,

Däremot så ÄR det en "ung" teknik och färska lådor,, dvs,, finns helt klart "buggar" med receivern,, bör dock inte vara något problem då Humax liksom många andra av dom större aktörerna på receivers är bra på att släppa uppdateringar OTA...
ryktet säger att ny firmware till PR-1000 släpps under april.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.