Jag har nu kört robotklippare i en månad, har insett vad jag har gått miste om innan när jag har travat runt med en handjagare alt. åkt runt på en åkgräsklippare.
I den här tråden tänkte jag att vi som är övertygade ska argumentera för varför man ska ha en robotklippare.
Jag ber vänligt men bestämt om att ingen smutskastning mellan märken ska ske utan att man enbart ska berätta om fördelarna med en robotklippare framför en konventionell.

Jag börjar:

Gräsmattan är alltid nyklippt, den känslan är obetalbar, blir lika glad varje dag nä'r jag kommer hem från jobbet.

Det blir inget gräsklipp i gräsmattan som barn och andra drar in i huset.

Gräsmattan är snyggare än någonsin.

Det är mycket roligare att vara ute i trädgården när man inte behöver få panikångest över hur långt gräset är.

Jag rensar mkt mer ogräs i rabatterna nu när jag inte har ngt gräs att klippa.
 
har ingen gräsmatta att klippa men jag gillar också robotar därför att:

- jag upplever dom som mycket tystare än vanliga
- betydligt svårare att stjäla
 
-Jag hinner bygga en veranda eftersom jag inte behöver klippa gräset.
-den är inte dyrare än en åkgräsklippare.
-den tar ingen bensin.

För övrigt håller jag med trådskaparen om allt, det är verkligen en härlig känsla att gräset alltid är nyklippt.
 
MagnusSt skrev:
...Jag rensar mkt mer ogräs i rabatterna nu när jag inte har ngt gräs att klippa.
Helt klart ett de viktigaste argumenten för ett robot. :D
 
Visst är det ett korkat skäl, men fan vet. Allt trädgårdsarbete är mycket roligare när gräsmattan är fin, så är det bara, jag tror att detta inköp i långa loppet kommer leda till en mkt finare trädgård.
 
* Enda möjliga om man har pollenallergi och inte kan klippa gräset med traditionella maskiner.
* Mördarsniglar trivs inte i trädgårdar med robotar.
* Ormar trivs inte heller.
* Fästingarna blir mycket färre.
* Mycket billigare i drift än bensindrivna klippare.
* Obeskrivligt härlig känsla att ha "nån" som sköter trädgården utan att man behöver bry sig eller betala för det!
 
  • Gilla
theon och 2 till
  • Laddar…
lite off topic kanske men hur funkar en robotklippare i lite mer kuperade trädgårdar? va händer om ungarana får under fingrarna? leksaker på tomten? kan den köra över typ grusvägar när tomten är 2 delad?
 
obba, svaren ges i trådarna om Worx och Automower.
Barnfingrar blir nog sargade av knivarna men kör på natten (då barn borde sova)

Jag har 2 söner i produktiv ålder men båda voro de lata så nu slipper jag och frun en massa tjat och gnat.
Det är billigare med robot än mutor till pojkarna.
Nu är det bara grannarnas åkklippare som stör (och vår trimmer som får putsa kanterna.)
Det finns åkklippare för 75 000 men en stor HQ kostar bara 1/3.
De tre timmar i veckan som åkklipparen tog äts snabbt upp av timmar att bara titta på roboten, kallas för meditiation.
IMP faktorn inte att förringa.

Protte
 
VI har en gräsmatta på 250 kvm som är på väg upp nu. Frugan talar gott för robotklippare men väl det känns som lite väl liten gräsmatta för en robot...

Någon som kan övertyga?:confused:
 
Vår buckliga tuviga eländes gräsmatta ser ut som en golfgreen efter en vecka.
Vi TROR att maskrosorna (vi köpte lite sent) inte kommer att få något fäste i vår matta.

250 m2 låter lite men överväg en Worx, lite dyrare än en motorgräsklippare, osar inte, låter inte och behöver inte tas fram.
Låt frugan klippa för hand så har du inte en chans sedan.

Protte
 
prototypen skrev:
De tre timmar i veckan som åkklipparen tog äts snabbt upp av timmar att bara titta på roboten, kallas för meditiation.

Protte
(y)(y)(y)(y)(y)

instämmer!
 
Pontus_n skrev:
VI har en gräsmatta på 250 kvm som är på väg upp nu. Frugan talar gott för robotklippare men väl det känns som lite väl liten gräsmatta för en robot...

Någon som kan övertyga?:confused:
Folk köper golfklubbor fast dom inte kan spela golf.....
Folk köper sportbilar som gör 350km/h som dom aldrig nånsin kommer att köra i.......
Folk köper segelbåtar och får hämtas av sjöräddningen.......
Folk köper dyra gympaskor för nu skall det börjas träna......
Folk bygger bastu som till slut används en gång om året.......

Klart du skall ha en robot!
 
  • Gilla
theon
  • Laddar…
# Brudarna blir som tokiga.
 
Jag köper en när dom dockar med ett kylskåp fyllt med kall bärs och kör ut den till mig och säger "at your service". Tills dess finns det 10 000 viktigare saker att lägga pengarna på :)
 
Jag har funderat på att göra en drickahållare till min, men problemet är ju att det kan ju ta ett tag innan man får sin öl:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.