Har en standardgolvbrunn i plast ingjuten i garagegolvet men måste ha en sil som fungerar när jag nu ska lägga klinker på golvet. De vanliga för duschplatser klarar väl knappast att ett bilhjul råkar på att passera över?

Vad använder ni som har klinkergolv för silar?
 
Eftersom min brunn är placerad i mitten av garaget så kommer jag omöjligtvis kunna köra över den med bilen, åtminstone inte om jag håller mig på fyra hjul... :p

Men å andra sidan kan jag tänka mig att en vanlig golvsil för badrum (oavsett plast/metall), knäcks om man börjar att rulla över domkrafter, kompressorer etc över sillocket. Tacksam för tips jag med mao (+ passar på att flagga tråden).
 
Jag satte en vanlig slukrits i rostfritt, kanten är mer eller mindre helt stum då den är fylld med fix och locket kostar inte mer än en hundring om det skulle bli totalt förstört. Jag ser det inte som något större problem om brunnen är centralt placerad.
 
Om det går med en plan plåt .. så kan du kanske be någon mekanisk firma skära ut en rostfri plåt i valfri tjocklek med en skärmaskin. Hos mig sitter det en runt lock som är ca 5mm tjockt över en golvbrunn i metall och det har inte hänt något ännu sedan 1971..:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.