Letar efter små enkla downlights GU10-hållare i matt vit färg, var får man tag i det? :)

Led eller Halogen spelar mindre roll så länge hållaren är liten och snygg (ersätts troligen Masterled inom kort). Själv hittar jag bara blank vit i butikerna (lite konstigt med tanke på att de flesta tak är målade i matt vit......?)

Tips mottages tacksamt:)
 
Har aldrig sett i matt vit. Är nog till att lacka själv i så fall.
 
Just GU10 downlights i matt vit har jag inte sett. Dock håller jag själv på att renovera badrum just nu och har 10 st mattvita 3W led downlights som jag skall sätta upp. Dom är dessvärre importerade från Kina (av en bekant som håller på att starta upp en verksamhet) så jag kan inte hjälpa dig mer än så. Det finns gott om mattvita alternativ åtminstonde från Kina.
 
Rrrrr skrev:
Har aldrig sett i matt vit. Är nog till att lacka själv i så fall.
Ja, det är ett av alternativen jag funderat på, var inne på en sådan där värmebeständig färg som förhoppningsvis inte gulnar av värmen.......men man tycker ju att det borde finnas och köpa!

Tusen vet varför det aldrig finns det jag vill ha.... jag menar det är ju fullständigt logiskt att ha samma färg eller hur? speciellt om man har många.....

Det är som barstolarna jag letar efter för en vettig peng, -Vi har 650 stycken barstolar på sa säljaren...... men tror ni han har någon i rostfritt, nej naturligtvis är alla metallstolar i krom!?! ....skitsmart med tanke på att de flesta har kromad kyl, frys, diskmaskin hemma :rolleyes:,
ska det var så svårt att fixa kunder vill ha, (tydligen bara Steve Jobs som fattade det).

Helst hade jag velat ha de där inspacklade spottarna utan synlig hållare men det var för mycket jobb (60 st)

Kina ja, hittade lite modeller i England med, men man undrar ju varför finns det inte på hemmaplan?, vill helst "klämma" lite på dem så att säga.....

Lokalt eller import, snälla tipsa på! :)
 
Redigerat:
Här är exempel på mattvita, det är exakt samma lack på mina, dock är mina fasta (ej vinklingsbara) så dom är lite mindre diameter på. Är kanske svårt att se att det är matt färg på bilderna, men dom är riktigt trevliga faktiskt (jag tog bilderna åt min bekant). Känns som väldigt bra finish och kvalite i material.

Det finns tusentals säljare på e-bay som säljer dessa, de flesta kan fixa i vitt även fast dom oftast har aluminium på bilderna. Problemet är dock att det är svårt att veta vad man får. Ibland är matt glans 1 och ibland glans 20. Ibland är vitt gulvitt och ibland kritvitt.
ledmannen-7.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ledmannen-8.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.