Mikael_L
Nä det är ju klart.
Man får väl ungefär 70 st Ford fiesta för det där T-et ... :D
 
-MH- skrev:
Är inte det olagligt? Har för mig att bankerna inte tillåter det i alla fall.
Olagligt kanske är ett starkt ord men i varje fall Swedbanks normala villkor tillåter inte att man förvarar kontanter i bankfack. Gissar att andra banker har liknande villkor men vet egentligen inte.
 
Eller så sparar man bara på ett vanligt sparkonto med 3-5% ränta beroende på om man vill låsa pengarna.

Tex på sbab får du 3%, sätt in 90 mille och få 2.7 miljoner /år i ränta. (Skatt på dessa??)

Shoppa loss för de resterande 10 miljonerna.

2.7 miljoner lär man väl klara sig på per år? :)


Eller gör som tanten som va med i plus som vart lurad av nån aktieplacerare..
 
Tror inte man skulle få ut 100 miljoner i kontanter om man så ville..
 
jkarlberg skrev:
Tror inte man skulle få ut 100 miljoner i kontanter om man så ville..
Varför skulle du inte få det? Det är ju dina pengar. Kanske inte på ditt lokala bankkontor.
 
Mikael_L
Kattvovven skrev:
Jag hade tagit med mig 10 schystaste personerna från byggahus, dragit till tyskland, shoppat loss på verktyg och varsin bil och lite cash.

Then they owe me at dark times ;)
Hmm, det är kanske dags att börja bonda lite här, och sen hålla tummarna. :D
 
Mikael_L skrev:
Hmm, det är kanske dags att börja bonda lite här, och sen hålla tummarna. :D
Du vet vad du har att vänta när du får en all-expenses-paid-for-trip-to-festool-factory ;)
 
Kattvovven skrev:
Varför skulle du inte få det? Det är ju dina pengar. Kanske inte på ditt lokala bankkontor.
Känns bara så, får inte sätta in 10 000 cash på lokala swedbank..
 
Riskspridning. Hade spridit ut en del på aktier, fastigheter, guld, räntefonder mm. Sedan hade jag byggt ett hus där jag testade alla mina okonventionella idéer för att se vilka som håller måttet. Eventuellt hade jag sedan startat ett företag för att kapitalisera på de bra idéerna. Bygg- och anläggningsbranshen är konservativ och ineffektiv och det borde finnas enorma möjligheter att tjäna pengar på att förbättra detta.
 
  • Gilla
tio_Pepe och 1 till
  • Laddar…
harry73
Betala av studielån och bolånet och sen gräva en havsvik så jag får strandtomt med havsuttsikt (ca 2 mil :()
 
Köpt Grekland och åkt dit på solsemester
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
harry73 skrev:
Betala av studielån och bolånet och sen gräva en havsvik så jag får strandtomt med havsuttsikt (ca 2 mil :()
Behöver man marklov för detta?

Räcker det med marklov?, principen är ju annars ett sätt att gå runt strandskyddet. :cool:
 
harry73
Mikael_L skrev:
Behöver man marklov för detta?

Räcker det med marklov?, principen är ju annars ett sätt att gå runt strandskyddet. :cool:
Med 100 miljoner finns det andra sätt att gå runt strandskyddet, och beroende på vilken nämdeman man träffer betydlig billigare :D
 
jkarlberg skrev:
Känns bara så, får inte sätta in 10 000 cash på lokala swedbank..
Inte utan att du behöver förklara vart pengarna ifrån. Precis som att ska du ta ut 100mille så behöver dom nog beställa dit en bil eller två ;) och några vakter
 
Ta ett lån på +700 Mkr och köp skriet. Den verkar bara öka i värde. ;) :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.