Har ett par dörrkontakter (trådlösa) över till larmet som man kan koppla in en extern NO eller NC brytare på.

Skulle man kunna stoppa in någon typ av simpel termostat som är stängd i normala fall och bryter t.ex. om temperaturen sjunker under 10°C. Hittar inga såna enkla mekaniska termostater som är digitala eller i varje fall av eller på.
 
De flesta termostater har väl både NO och NC? En mekanisk termostat som är digital har jag aldrig hört talas om, den är väl digital eller mekanisk?
 
Hittar ingen som verkar bra. Helst ska det vara en liten stor som typ en transistor. Men dom jag hittar är saftiga saker.

Med digital menade jag av eller på inte steglös.

En sån här från Kjell verkar göra jobbet men då måste man koppla in 12V och då blir det inte så trådlöst och smidigt längre.
http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/byggsatser/termostat-30-till-150-grader-p87048

Något mekanisk typ bimetallfjäder som som slår mellan två kontakter hade varit perfekt. Elfa har inte, och jag vet inte var man kan köpa elektronikkomponenter.
 
Redigerat:
Aha, då fattar jag. Inte meningen att vara dryg, jag läste mitt svar igen och insåg att det såg en smula tyket ut. ;)
Jag vet inte var man kan hitta det du vill ha... Tänker på de där gamla elementen som hade en bimetall som small till mitt i natten ibland. Allt går ju mer och mer åt det elektroniska hållet.
 
Ja det är nog något sånt (Fricovarianten som gäller), hade hoppats man kunde hitta typ förinställda små komponenter som man valde en temperatur på och som sen antingen bröt eller stängde när man gick över eller under den. Ungefär som en modern bimetalltermostat.

Men det verkar inte vara så lätt att lösa på ett diskret sätt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.