AXS
Vill inom ett år skaffa en tomt i närheten av stockholm, max 45min med bil och gärna möjligt att åka kollektivt till några km ifrån.

Planen är att sätta upp ett mindre fritidsboende på ca 50m2 totalt med allt. Inget vatten eller el.
Tomten behöver inte vara stor men inte allt för tättbebyggt.

Var hittar jag sådana tomter som kan passa och vad tror ni det kostar?
Hemnet och liknande listar mest tomter för villor i +1miljon-klassen.
 
Leta efter sunkiga sommarstugor å riv å bygg nytt?
 
AXS
Det kan absolut vara en tanke, men lite samma problem där. De som är billiga läggs oftast inte ut via mäklare.

Skulle kunna tänka mig att arrendera tomt med, men vet inte om det är så mycket lättare.
 
Om man drar med passare max 45 min med bil från Stockholm tror jag du hittar de billigaste tomterna i det inre av Roslagen eller norr, nord-väst om Uppsala. Det finns karga glesbygds- icke kustnära trakter där. där tomterna kostar mkt mindre än ut mot kusten. Mälartrakterna är dyrare, liksom förstår skärgården. Annonsera på Blocket, du kan ju alltid prova och se vad det ger, att du önskar hyra eller köpa.
 
Tittade snabbt på Hemnet nu. Ex: en ganska stor tomt i Draglunda Bälinge 3 mil norr om Uppsala i närheten av sjö: 140 000 kr. 9 mil från Sthlms innerstad, men priserna blir då lägre.
 
Sätt ut en köpes annons i dom aktuella lokaltidningarna.....
 
En snabb sökning på hemnet visar ju att det finns ett stort utbud i Norrtälje kommun till bra priser...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.