Hej

Har en Nibe Eminent 55l VV

Såg idag att det var en droppe vatten vid hål i bottenplasten, tog bort hela plastkåpan i botten och det var rätt mkt vatten där.
Set ut som att de droppar från insidan frigoliten och kommer ut vid öppningen i botten.
Vet inte med säkerhet ålder på VV'n men kan vara från 2006.

Nån som vart med om nått liknande?
Ska försöka tömma den i helgen så jag kan plocka ner den och ta av hela höljet.

-/Christian
 
Läckande kranar? Kan vara kondens om det läcker varmvatten i någon kran.
 
ichgary skrev:
Läckande kranar? Kan vara kondens om det läcker varmvatten i någon kran.
Du menar t.ex kranan i badrummet?
Vet att blandaren i ena duschen kan vara svår för vissa att stänga av helt så den droppar faktiskt ibland, ska nog kolla upp det där.

-/Christian
 
mrw skrev:
Hej

Har en Nibe Eminent 55l VV

Såg idag att det var en droppe vatten vid hål i bottenplasten, tog bort hela plastkåpan i botten och det var rätt mkt vatten där.
Set ut som att de droppar från insidan frigoliten och kommer ut vid öppningen i botten.
Vet inte med säkerhet ålder på VV'n men kan vara från 2006.

Nån som vart med om nått liknande?
Ska försöka tömma den i helgen så jag kan plocka ner den och ta av hela höljet.

-/Christian
Jag har liknande fenomen, men det är en lågprisvärmare med märke Focus.
Läcker lite olika men cirka en liter i veckan rostfärgat vatten. (Har en bunke under som samlar upp droppet.)

Har ännu inte gjort något åt det. Det är kanske en förskruvning som behöver dras åt lite.
Lite bökigt att komma åt bara... :(
 
99% säkerhet är att det är hål i beredaren, har du eget eller kommunalt vatten? är beredaren rostfri, emaljerad eller kopparfodrad?
 
Tror den är av koppar, märkt med CU och det finns ingen anod till den.
Har mjukt kommunalt vatten och den är ca:8 år gammal.

Får väll ta tag i de där me å montera ner den så jag kan inspektera den riktigt.

-/Christian
 
Ja, låter ju som att du har rätt Bra förutsättningar, men riv ner den och titta! Lycka till
 
mrw skrev:
Tror den är av koppar, märkt med CU och det finns ingen anod till den.
Har mjukt kommunalt vatten och den är ca:8 år gammal.

Får väll ta tag i de där me å montera ner den så jag kan inspektera den riktigt.

-/Christian
Aha, åtta år.

Min var ett år gammal när det började droppa.
Kommunalt vatten (från Laholm) och rostfri behållare.

Men det är ju inte bara att "riva ner" och sätta tillbaka.
Troligen (i bästa fall) behövs lite småsaker som finns i rörmokarens servicebil,
men som man inte har liggande hemma.

Inte kul att vara utan dusch och varmvatten några dagar medan familjens timellare åker fram och tillbaka till Jula efter delar.
 
Efter att jag bytte den gamla duschblandare så har det slutat droppa från min VV, så det kanske bara var kondensvatten el dyligt som droppade :)
 
Krilleman
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.