Vi sitter och funderar på att bygga oss ett sprillans nytt hus. ::)
Vi har en förkärlek för sutterängvillor. Vi har själva tänkt att göra mycket av arbetet som t ex en del murning, kakling och tapetsering/målning. Vi har tänkt att bygga i Uddevalla-området. Förutsättningen är att det finns 3 sovrum + allrum på ett plan och sedan 2 sovrum + vardagsrum på det andra (stor familj).
Någon som har bra erfarenheter? Kan någon ge oss lite bra förslag på olika modeller/hustillverkare som är seriösa och gärna med låga priser?
 
Tjenare Jessica. Vi håller på att bygga ett egetritat soutterränghus 90 + 90 kvm i modern stil utanför Norrköping. Ritade huset med 3 sovrum i det nedre planet och 1 i det övre. Vardagsrummet i det övre planet går i vinkel och kan delas av för att få ett sovrum till.

Tyvärr är ju soutterränghus lite dyrare i mark- och grundarbeten men oftast kan man få en bra sluttningstomt till ett bra pris så det kanske jämnar ut sig?

Vi tittade ett tag på A-hus (Borgvik), http://www.a-hus.se/villor/borgvik.html , som kanske skulle passa er??

 
Hejsan!
Jag har kikat lite på A-hus och kollade in Lövsund... Skulle ju kunna funka faktiskt! Det är lite pillrigt att leta husmodeller för om man väl börjar bygga, så vill man ju ha det perfekt och precis som man vill. Vad spännande att ni har ritat ett eget hus! Det är ju också en variant. Blev det mycket dyrare än att ha ett färdigtskissat förslag?
 
Nej, samma kostnad! Vallsjöhus, som vi bygger med, jobbar nästan bara med egenritade hus. Skissa ett hus och skriv ned vad ni har för krav och skicka till olika husleverantörer så får ni veta vad skillnaden är. Vårat skiljde nästan 300 000:- mellan de olika leverantörerna med samma standard!  :surprised:
 
Hmmm... Det verkar ju otroligt bra! Gör ni något av arbetet själva?
 
Vi gör alla ytskikt själva dvs utvändig målning och invändig spackling och målning / tapetsering (målare i släkten). Har inte tummen mitt i handen men den sitter väldigt nära! ;) ;) ;D
 
Hej igen!
Jag har faktiskt hittat ett drömhus nu som skulle passa oss perfekt - i alla fall enligt ritningsarna! Frågan är bara hur mycket det kostar... Jag mailade dem igår, så förhoppningsvis får jag ett någorlunda svar idag. Om priset är hyfsat(?) så kan man ju gå vidare och kontakta dem mer personligen för mer utförligare information.
Det här huset föll jag för;
www.faluhus.se och så vidare in på våra hus, husmodeller och så svisch längre ner på sidan... Ekbacksgården.
:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.