Har installerat ett Powermaster.

Funkar bra men en sak som stör lite är att jag får bara till det som att jag måste ha ytterdörren stängd för att kunna larma på mha knappsatsen på väggen. Annars detekterar centralen att Dörren inte är ok "Not ready" och larmar inte på.

Har lagt in magnetkontakten på ytterdörren som Exit/Entry1.

Jag vill:

Börja ta på barnen kläder och skicka ut dom efterhand dom blir klara (ha dörren öppen så man har koll på dom) och sen sist slå in "Away" och stänga dörren.

Som det är nu:

Nu måste jag liksom dra igen dörren slå in "Away" och sen öppna dörren, gå ut och stänga den.

Må vara ett I-landsproblem men det känns lite onödigt.

Antar att Powermaxsystemen beter sig likadant? Någon som har lösning?
 
Så funkar alla larm jag varit i kontakt med. Antar att det handlar om att centralapparaten vill veta att alla enheter funkar innan man kan koppla på. Skaffa en fjärrkontroll som du har i nyckelknippan så kan du larma på när du kommit ut.
 
Tack för svaret! Stämmer nog som du säger. Kontrollen är ganska bra så man undviker falsklarm om typ dörrsensorn skulle vara defekt på något sätt (typ magneten flyttat sig eller så).

Har en simplare envägsfjärrkontroll men man vill gärna ha bekräftelse så jag får spana på tvåvägsvarianterna (kopplade ut SMS om på/av-larmning efter några dar blev väldigt många SMS till alla mobiler och man känner sig liksom lite obekväm med att alla i familjen vet när man kommer och går, typ "vad glömde du tre gånger eftersom du larmade på och av så himla mycket", och "där fick du det stressigt va?"...).
:)
 
Sätt upp en trådlös utomhussiren och aktivera ljudkvittens vid fjärrpålarmning. Åtminstone på PM pro kan man välja mellan 3 volymmivåer och vi använder lägsta volym.
 
  • Gilla
baljbalj
  • Laddar…
grevpost skrev:
Sätt upp en trådlös utomhussiren och aktivera ljudkvittens vid fjärrpålarmning. Åtminstone på PM pro kan man välja mellan 3 volymmivåer och vi använder lägsta volym.
Bra tips!

Ska prova om detta funkar så fort jag slänger upp utomhussirenen. Har för grannsämjans skull tänkt att vänta lite till vi har full koll på larmet.
 
I "prog ca" finns det en funktion som heter forcerad tillkoppling då kan du aktivera larmet när du har dörren öppen. Blir tillkopplad när du har stängt den och du får annorlunda ljud vid utpasseringen.

Lycka till!
 
Var inne och kollade på typ "force alarm" i manualen men jag fick intrycket att den då inte larmade den sektionen utan bara resten. Men jag ska kolla igen.
 
Du har helt rätt, om dörren fortsatt är öppen men om du stänger den så blir den också tillkopplad.
 
  • Gilla
baljbalj
  • Laddar…
Det hade varit mest logiskt. Fattade det inte så, men jag ska exprimentera lite. Tack för tipset!
 
Har inte provat men i manualen står det "All distrubuted zones will be automatically bypassed - they will not be armed"

Står dock inte uttryckligen om dom blir "Ready" efter pålarmandet att dom även då är "bypassed".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.