1. Vad är det för skillnad på ädelputs och vanlig(?) puts ?

2. Är Serponit ett märke på ädelputs?

Följande hände:
Blev uppringd av en hantverkare som ville renovera min trappa, eftersom jag var nöjd med min trappa undrade han om vi inte ville putsa om huset och det ville vi ju. Så vi gjorde upp en tid när han skulle komma förbi och titta på jobbet. Han dök upp tidigare när min fru var hemma och han gick själv runt och tittade på huset och kommer sedan tillbaka till min fru och säger. "Det här jobbet är för litet för oss och vi är alldeles för dyra för er (kanske han trodde han att det var lite skralt i kassan eftersom jag gillar gamla bilar, gamla cyklar och vildvuxna trädgårdar ...:cool:) , men hämta papper och penna så ska jag ge er massa tipps om ert hus". Sen berättade han att det skulle räcka med att laga putsskadorna, att fönsterblecken var felmonterade, att man måste bygga om ovanför garagedörrarna, mm och att vi just skulle använda ädelputs/Serponit.

Man undrar liksom vad haken var med en hantverkare som gratis kommer och bjuder på massa tips och inte själv vill ha jobbet, men det kanske var så att det bara var en trevlig filur som ville väl.

/H
 
...eller också skulle han bara scouta för att se om ert hus lämpar sig för inbrott...
 
b8q skrev:
...eller också skulle han bara scouta för att se om ert hus lämpar sig för inbrott...
Nej det verkar ju som ett krångligt sätt och skulle man då välja ett av de "minst fina" husen på gatan? Jag vet ju vad han heter, vart han bor, vad hans firma heter och hans firmas hemsida. /H
 
HenkAAn skrev:
Man undrar liksom vad haken var med en hantverkare som gratis kommer och bjuder på massa tips och inte själv vill ha jobbet, men det kanske var så att det bara var en trevlig filur som ville väl.
Ja såna finns ju faktiskt fortfarande men man undrar ju... Har tyvärr inga bra teorier. Kanske dröjer det några veckor sen kommer en "billigare" hantverkare som är "bra" på mindre jobb förbi... Verkar dock som ett rätt långsökt upplägg.

Jag kan tyvärr inget om dina putsfrågor.
 
Hmmm... Man kan ju fråga sig vilken storlek på trappa han förväntade sig... :wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.