Tänker regla i taket med 45x45 och letar lämpliga spottar som går att antingen sätta i apparatdosa eller direkt i taket. Dvs. det blir bara ca 45 mm upp till nuvarande tak.

Finns det några spottar 230 eller 12 V med så lågt inbyggnadsmått?

Någon som har ett bra förslag på enkel vit variant?
 
Robban66 skrev:
Tänker regla i taket med 45x45 och letar lämpliga spottar som går att antingen sätta i apparatdosa eller direkt i taket. Dvs. det blir bara ca 45 mm upp till nuvarande tak.

Finns det några spottar 230 eller 12 V med så lågt inbyggnadsmått?

Någon som har ett bra förslag på enkel vit variant?
Har tyvärr inga konkreta förslag, men är rätt övertygad om att du har mycket att välja på om du väljer LED. För övrigt antar jag att det blir 45mm + innertaksbeklädnad, typ 12-13 mm?
 
Kör du med LED finns en hel del alternativ som klarar sig på ca 55mm inbyggnadshöjd.

Kolla www.hidealite.se www.maxel.se www.designlight.nu

Vill du installera halogen (varför man nu skulle vilja det?) så finns det inte lika mycket att välja på. Då måste du gå på en 20W 12V halogen tex Hide-a-Lite 1210
 
Jo det stämmer, regel 45 + innertak 12 mm, så totalt 57 mm, lite bättre.

Ovanför är det betongbjällklag men antar att det inte gör någon skillnad.
 
Har kikat igenom alla tips men svårt välja i djungeln.

Någon som har ett konkret tips på prisvärt alternativ för en enkel vit spot för att sätta ovanför badkar? (IP44?)
 
En fundering, vart sätter man transformatorn? Kan man bygga in den?
 
Jag valt 12v 20w ip44 spotar från Vinga ljus. Jag är mycket nöjd och du kan ha dem med låg inbyggnadshöjd.
Vill du så kan du ju välja små runda trafosar som du kan pilla in i nåt hål stort som en dosa. Det finns även pyttesmå som går in i spothålet, men då får du se till att skjuta den åt sidan.
Berätta gärna hur det slutar.
 
Hidealite funkar. De är väldigt vanliga.
IP68 är bra om du eller nåt litet barn kommer få för sig att spruta vatten rakt upp.
Annars är ju IP44 tillräckligt antar jag.
 
Jag beställde 3 st Hide-a-lite 1208, en rund traffo att placera i dosa + en kopplingsbox.

Köpte också PRISMA 2X28W lysrörsarmatur som någon tipsade om på forumet, borde bli bra lyse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.