Vi har en Folkpool 4x8m som byggdes i samband med huset -76 som jag misstänker läcker någonstans... Tror dock inte att det är i själva bassängen som problemet finns för vattnet hade inte försvunnit under vintern vilket jag tycker att det borde ha gjort om det var där problemet fanns så att säga... Finns det något enkelt sätt att testa systemet eller måste jag gräva upp alla slangar och granska dom fysiskt? Vattnet sjunker med kanske 1-2cm per dygn. Det borde väl vara för mycket för att det ska handla om avdunstning eller?
 
Har du inget täcke alls? Isf kan det tydligen avdunsta en hel del.
 
Nej jag har inget täcke nu på sommaren... Har inte hunnit eller kanske snarare prioriterat att skaffa det då vi flyttade hit i november och det finns många hål att stoppa pengarna i som bekant ;) Men hur mycket kan dunsta då? Jag menar sjunker det 2cm i poolen så är ju det 640liter om dagen isf... Låter mycket tycker jag...
 
Jag utgår från att du har haft vattennivån sänkt under vintern vilket förklarar varför du märker läckaget nu.
Enklaste är att först se till så att klorhalten är tillräckligt hög och sedan plugga inlopp och skimmer och se om och i så fall till vilken nivå vattenytan sjunker. Sjunker den till en viss nivå så vet du var du ska leta. Sjunker den inte så får du börja med att ta bort pluggarna för skimmer resp inlopp en i taget för att på så sett hitta var vattnet försvinner.
 
Jo vattnet har sänkts under vintern så visst finns det väl en risk att det finns ett litet hål i linern ovanför den gränsen. Får väl testa med den metoden som du säger för att verkligen utesluta linern. Tack för tipset :)
 
Nu är allt pluggat och vattnet verkar fortsätta att sjunka så vi får väl se vart det slutar. Misstänker iofs att det kan var packningen runt breddavloppet som har börjat ge sig för tar man på den så färgar den av sig, den känns helt enkelt gammal :) Men vi får se nu är vi bortresta några dagar så får vi väl se vart vattnet står när vi kommer hem... Är inte speciellt sugen på att låta det sjunka för djupt just nu är ju trots allt nu det är badsäsong så jag får väl kosta på mig några kubik extra vatten i sommar :)
 
Hoppas du bara inte glömde att höja klornivån innan du pluggade, inte kul o komma hem till en grön pool efter midsommar.
 
Nej då jag klorerade innan jag stängde av poolen :)
 
Kanske ska berätta hur det gick... Vattnet fortsatte att sjunka trots pluggarna så läckaget är i poolen. Har snorklat lite och letat efter hål ganska så noga då området ändå är ganska begränsat eftersom vattnet inte hade försvunnit efter vintern. Misstänker nu att det kan vara poollampan som är boven i dramat. Ska dock låta vattnet sjunka av sig självt när jag känner att jag inte är så badsugen själv längre så ser jag ju vart det stannar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.