Verkar vara problem med Androidappen, det går inte att komma åt servern säger den och visar en helt vit sida. har varit så varje gång jag testat under dagen :(. Bara jag eller större problem?
 
Det har tyvärr varit så i ett par dagar :(
Har väl att göra med uppgraderingen..
 
Jag har precis samma problem med Iphone. Har testat att installera om appen, men möts bara av en vit skärmbild.
 
Vi har problem med vår Byggahus app både i iphone och android som dök upp i och med uppgraderingen. Vi försöker fixa problemet men tyvärr kommer det ta några dagar innan den börjar funka igen.

Anledningen till att fixen tar sån tid är att vi inte kan ändra inne i appen själva utan är beroende av en extern leverantör som gör det åt oss. När de väl har gjort sitt arbete måste appen förmodligen publiceras på nytt i android market och appstore.
 
Hoppas det går snabbt, den där appen råkar ju vara beroendeframkallande :p
 
Men vanliga Tapatalk fungerar att köra, så ta den tillsvidare,
Byggahusappen ser för övrigt ut att vara en anpassning av Tapatalk, men här kan jag ha helt fel.
 
Med risk att svära i kyrkan så kan jag meddela att Opera Mini (på Android) som vanligt funkar finfint och har gjort så sen de första javasupportande mobilerna kom ut på marknaden.
 
  • Gilla
Johan mlg Karlsson
  • Laddar…
Wilfa skrev:
Hoppas det går snabbt, den där appen råkar ju vara beroendeframkallande :p
Håller med skitjobbigt utan den nu...
 
ClasseClas skrev:
Med risk att svära i kyrkan så kan jag meddela att Opera Mini (på Android) som vanligt funkar finfint och har gjort så sen de första javasupportande mobilerna kom ut på marknaden.
Jag märkte att med Opera Mini på Symbian S60 så kan man inte längre svara i trådar sedan sidan gjordes om.
Hela svarsrutan är liksom "död".

Ska bli kul att se hur android appen funkar sen, skaffade just en xperia igen så jag har aldrig testat byggahus appen.
 
skalman1 skrev:
Jag märkte att med Opera Mini på Symbian S60 så kan man inte längre svara i trådar sedan sidan gjordes om.
Hela svarsrutan är liksom "död".

Ska bli kul att se hur android appen funkar sen, skaffade just en xperia igen så jag har aldrig testat byggahus appen.
Jahapp, det funkar ju inte med svarsrutan med Opera Mini på Android pga att svarsrutan är helt borta. Det är bara rubrikrutan som finns. För egen del brukar jag sällan göra inlägg på telefonen för det går så långsamt för mig. Märkligt att Opera inte klarar av att rendera sidan på rätt sätt. Det är den första forumsw som jag har stött på där Opera har problem.
 
Det här inlägget kanske passar i den här tråden också: :)

johan_mlg skrev:
Det beror på att jQuery inte fungerar i Opera Mobile. jQuery används i sin tur av CKEditor som i sin tur används i vBulletin 4.1, som vi i vår tur använder i Byggahus 4.0. Det finns tyvärr väldigt, väldigt lite vi kan göra för att få ordning på det.
Vad som däremot går att göra är att på användarnivå stänga av CKEditor. Då får du en enkel textruta istället. Vill du göra det så klicka här: [länk] Scrolla sedan ner till "Redigeringsgränssnitt för meddelanden" och ändra den till "Grundläggande redigerare - Ett enkelt inmatningsfält".
 
Det här inlägget passar också in här:
Per Eskilsson skrev:
Nu fungerar Byggahus-appen igen!

För att få igång den på iPhone och iPad så behöver man i vissa fall ta bort den och ladda ner den på nytt från AppStore. Du tar bort en app genom att peka på ikonen i två sekunder och sedan klickar på krysset.

På Android gör man så här:
  • Visa hemskärmen ("skrivbordet")
  • Klicka på Menu på telefonen. (Fysisk knapp, inget menyalternativ)
  • Klicka på manage applications
  • Klicka på fliken All
  • Scrolla ner till Byggahus och klicka på Byggahus-appen
  • Klicka på knappen "Clear data"
  • Backa ut ur menyn
  • Nu ska det fungera!
 
Är det nån fler än jag som har problem med appen igen? Den fungerade hemma via wifi men det går inte att kontakta forumet via mobilnätet. (jag har provat ta bort all app data utan att det hjälpte)
 
Inga problem här, har provat både med wifi och mobilnät precis, har fungerat som den skall sedan den fixades i mitten av förra månaden
 
Upptäckte nu att även tradera-appen inte heller fungerar via mobilnätet :( andra appar fungerar bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.