Vad spelar det för roll? Låt de fråga. Visst blir man klokare om man letar upp informationen i böcker då man blir tvungen att läsa mer för att kunns hitta det man behöver.
Klippa och klistra stör mig inte heller. Man märker ganska så snart vem som fuskar sig fram genom livet.
Det har funnits folk av alla kategorier sen begynnelsen ;)

Amen :)
 
Jeb99 skrev:
Hur kan du veta att alla gör så?

När jag studerade hämtade vi information från flera olika källor. Ett diskussionsforum kan vara jättebra då ingen kan ge missledande information utan att någon annan ger sig in och förklarar varför denne har fel. Svaren kan även bli mer utförligare om folk börjar diskutera.

En bok kan du aldrig ställa frågor till.
Nej, givetvis kan jag inte veta att precis alla gör så. Men jag kan lugnt säga, att jag har så pass mycket erfarenhet av hur skolelever "löser problem" att jag vet att det är väldigt stor sannolikhet att det blir precis som jag beskriver.
 
Har detta överhuvudtaget med takpapp att göra?? Javisst man kan ju avboka bevakningen av ämnet
 
Problemet ligger väl i att vi på forumet vill hjälpa varandra, vi lägger ner tid och kunskap för att ge varandra tips och råd som vi själva gärna tagit del av innan vi påbörjat olika projekt.

Problemet med såna här trådar är att man inte hjälper någon.
Hade TS varit intresserad av orsaken och syftet med takpapp hade han med lätthet kunna använt sökfunktionen, läst produktblad osv.
Men TS är inte intresserad att veta orsaken eller syftet och vill helst inte lägga ner någon tid på att finna svaret, så därför är vår nedlagda tid och kunskap inte något värt utan endast ett facitsvar på ett prov.
 
  • Gilla
Lago och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.