Jag är ute och kontaktar lite husleverantörer på 1,5plan runt 150-190 kvadrat med oinredd övervåning. Jag har fått priser från Björklidenhus, Vårgårdahus Bo 149 samt Villa Växa där de prismässigt ligger i den ordningen. Priserna tog jag in 2011 med 1450;. för Björklidenhus Klyftig med entreprenad. Bo 149 1650:- och Växa 1800, Jag kan tycka Villa Växa från Myresjöhus är det hus som har klart bäst standard på sitt hus av dessa 3. Kvadraten från Eksjöhusligger där någon stans också men lite småtråkigt intryck kan jag tycka gäller främst planlösningen. Finns fler hus som liknad dessa bortsett från Smålandsvillan som jag har ganska bra koll på. Vill gärna ha platta på mark och oinredd övervåning och då gärna under eller strax över 2 miljoner för hus och entreprenad, någon som vill hjälpa mig med förslag? /zigurdsson

Vore också tacksam för bilder på Villa Växa och gärna om någon har bild på Växa med kupa eller färgkombinationer/träkombinationer liggande/stående panel.
 
Redigerat:
Har du kollat Första Villan? De har några prisvärda 1.5 plan. En outsider är också Vimmerbyhus. Tänker på t.ex. deras Designhouse 94.
 
Ekeforshus har en del 1 1/2-plans. T.ex. Ekonomen 156. Vi bygger Fåglakulla 191 fast med inredd övervåning. Gissar att det hade kostat runt 2 miljoner med oinredd övervåning.
 
Smålandsvillan har ju inte platta på mark, men det kanske du visste. Personligen skulle jag välja Eksjöhus, Kvadraten. Tycker det huset är snyggast av dom du nämner.
 
Jag hade i dina kläder även kollat Götenehus nya "pakethus" med inredningsbar övervåning. GH har en hög standard.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.