Hej!
Är det någon som vet var man kan hitta billiga vattenfilter till Electrolux kylskåp med vattenuttag i dörren?

Electrolux själv säljer detta filter för 440 kr...men jag hoppades hitta det billigare nån annanstans.
Precis som det tydligen går med kolsyrepatronen. Elux egen patron kostar 500 kr medans en vanlig sodastreamer-patron för 90 kr tydligen ska fungera lika bra.

Tacksam för idéer!
/Henrik
 
Vattenfiltret är ett kolfilter som ska ta bort oönskad smak från vattnet. Frågan blir ju direkt om du kan dricka vattnet i kranen utan att du tycker det smakar urk. Så tycker jag du ska ta bort filtret och helt enkelit sluta använda dig av det. Nu minns jag inre hur man stänger av varnings lampan som indikerar byte av filter. Men fråga din lokalahandlare så ringer dom elux och frågar hur man går tillväga.

Annars så blir det nog till att köpa dessa filter
 
råkade starta en ny tråd om detta...men borde man inte kunna ta ett filter och modifiera det, gröpa ur det eller nått. Kan ju tänka mig att man behöver ett i nått annat land än sverige men vi i sundsvall behöver det absolut inte som har det bästa vattnet i Sverige.

Man dricker ju för sjutton direkt ur kranen
 
Som skrivet ovan, så måste du inte använda filtret om du har "gott" vatten reda. Det är bara att hålla inne någon knap så slipper du att det varna och kan ta bort filtert för gott. Ring electrolux service.
 
Får ta och slå dem en signal
 
cullberg skrev:
Som skrivet ovan, så måste du inte använda filtret om du har "gott" vatten reda. Det är bara att hålla inne någon knap så slipper du att det varna och kan ta bort filtert för gott. Ring electrolux service.
Låter konstigt att det bara att ta bort filtret. Vattnet måste väl passera filtret! Dax att ringa E service
 
Till mitt skåp (1 år gammalt) så medföljer det en ´"istället för filter" plastbit. Jag har den monterad istf för filtret då vårt vatten är gott nog ändå. Så i mitt skåp behövs inte filtret.
 
largab skrev:
Till mitt skåp (1 år gammalt) så medföljer det en ´"istället för filter" plastbit. Jag har den monterad istf för filtret då vårt vatten är gott nog ändå. Så i mitt skåp behövs inte filtret.
Kan inte komma ihåg att jag fick med, dock sa de på service att de följde med. Står inget om i handboken heller. Måste ju försjutton finnas att köpa till, dock visste inte service killen det. Skall ringa igen.

20120608074.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snackade med Service och på min modell räckte det med att ta bort filtret och resetta larmet. Behövs ingen plugg eller bypass filter. Så det blev billigt och bra....
 
  • Gilla
FredrikB
  • Laddar…
Hej

Kommer du ihåg hur gick det att resseta larmet för filtren? Vilka knappar hålde du i?
 
papenburg skrev:
Hej

Kommer du ihåg hur gick det att resseta larmet för filtren? Vilka knappar hålde du i?
För mig att det stod i instruktions boken. Måste också gör det, blinkar irriterande. Återkommer om jag kommer på det.
 
Kollade lite...testa detta och återkom.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hittar det inte i boken. Det står bara

Indikeringslampa för vattenfilter:
Vattendispensern är utrustad med indikeringslampa (L) som visar när det är
dags att byta vattenfilter. När indikeringslampan lyser med fast sken, har
vattenfiltret utnyttjas till ca 80 % av förväntad livslängd. I detta läge
rekommenderas inköp av ersättningsfilter. När indikeringslampan blinkar,
har vattenfiltret utnyttjats till 100 % av sin livslängd. Ersätt filtret utan
dröjsmål


Jag har en husqvarna kyl, men jag antar att det är samma nästan.

Det måste vara en intervall som triggar larmet...
 
Aha, dääär! :)
 
Jag lyckades, hållde i bara K. Knapp i några sekunder.

tack för hjälpen

nu återstår bara att fixa kolsyra också, efter jag bytte flaska funkade kolsyra bara några ggr sen slutade det. Jag tror jag måste ta bort flaskan och köra nån liter vatten utan den som dom säger.
Eller har du kanske flera tips?
 
  • Gilla
FredrikB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.