Ska sätta fjädrar i en kronbrytare. Har köpt Eltako dosdimmer där det följde med 2 st fjädrar.
Det är ju en lite ram i den röda plasten där fjädern står perfekt, men är tanken att fjädern ska få plats i det lilla hålet i vippan? Isåfall måste jag nog fixa nya fjädrar.

// E
 
Elko och fjädrar är lite speciella. Nu vet jag inte hur dte ser ut på Elko plus. Jag hade problem att få dit fjädern på Elko RS. Jag tycket också att dte fanns en "förberedd" plats på själva brytaren, och försökte få dit fjädern, som flög bra genom rummet vid varje misslyckande. Det visade sig att fjädern skulel sitta på själva knappen man trycker på, det finns en liten plupp på baksidan att klämma fast fjädern på.

Som sagt jag har ingen aning om det är likadant på Elko plus serien.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
hempularen skrev:
Elko och fjädrar är lite speciella. Nu vet jag inte hur dte ser ut på Elko plus. Jag hade problem att få dit fjädern på Elko RS. Jag tycket också att dte fanns en "förberedd" plats på själva brytaren, och försökte få dit fjädern, som flög bra genom rummet vid varje misslyckande. Det visade sig att fjädern skulel sitta på själva knappen man trycker på, det finns en liten plupp på baksidan att klämma fast fjädern på.

Som sagt jag har ingen aning om det är likadant på Elko plus serien.
Åh fan... ja då får jag nog ta å kolla en gång extra på den där knappen ikväll!
 
Jo det är samma på Plus också.
Sitter som en lite plastbit på vippan som fjädern passar på.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Kanon! Tackar för hjälpen!
 
För mig tog det en timme med flygande fjädrar och svordommar innan jag kom på det.
 
hempularen skrev:
För mig tog det en timme med flygande fjädrar och svordommar innan jag kom på det.
För mig 2 min med en flygande fjäder och några minuter här på forumet... (y)
 
Ja, jag vet, det är idiotiskt... ;)

//Patrik
 
Min son på 6 år kan få dit fjädrarna på en Elko brytare.......
 
Enk Projektet skrev:
Min son på 6 år kan få dit fjädrarna på en Elko brytare.......
Skicka hit honom då!
 
  • Gilla
calloha
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.