markusla skrev:
Jag har extremt svårt tro att "miljonärerna" skulle sagt till byggbolaget att sno el från grannen istället för att sätta upp en egen.
De s.k "miljonärerna" har väl beställt ett jobb och är knappast insyltade i frågan var elen kommer ifrån utan det är byggbolaget som sköter den biten, och som uppenbarligen kört en rövare eller missat i planeringen. Det kanske tog längre tid än beräknat att få egen kraftkälla och då har de lånat lite under tiden. Någon byggare på eget bevåg som gjort det.
Exakt. Min tanke också så jag hyser inget agg mot killen som ska bo där. Det var byggarna som tog för sig i tron om att ingen skulle dyka upp på platsen. Synd bara att jag inte begrep bättre eller hade lite "balls" att ställa byggarna mot väggen. Jag var lite för osäker för att driva på, men nu vet jag bättre. Frågan är om dom försöker igen nu när jag inte är på plats på ett par veckor!? Det vet man ju inte.
 
Sätt en arg lapp på byggcentralen där du önskar dem pest i testiklarna eller dyl.

//Patrik
 
  • Gilla
yxis
  • Laddar…
"Varning! - Jag lyckades fånga en spunk i skåpet. Smittskyddsinstitutet är underrättade."
 
  • Gilla
yxis
  • Laddar…
Skippa dyr "bygg-el" och köp ett elskåp för utomhusbruk och sätt vid tomtgränsen. Få din riktiga el direkt istället.
Då slipper du dessutom att ha något fult skåp i ytterväggen på huset som många har.
 
  • Gilla
yxis
  • Laddar…
garet skrev:
Frågan är om dom försöker igen nu när jag inte är på plats på ett par veckor!? Det vet man ju inte.
Du läste inte av din elmätare innan du lämnade byggplatsen?
 
andersmc skrev:
Du läste inte av din elmätare innan du lämnade byggplatsen?
Jo, faktiskt. Den stod på 8.
 
8, lite som vägmätaren på en sprillans ny bil. :)
 
Det är ju nästan så man ska stå vid skåpet när de stjäl ström och slita ut kabel mitt under en kapning av nånting. :D
 
thewolf skrev:
Det är ju nästan så man ska stå vid skåpet när de stjäl ström och slita ut kabel mitt under en kapning av nånting. :D
Patrik Hed kan säkert rekommendera "rätt" kabel så får dom köpa ny maskinpark. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.