Håller på att utöka min nya uteplats, som består av marksten, lagd av proffs. Har grävt ur och fyllt upp med bärlager. Ytan den ska utökas med är ca 2 kvm. Jag är själv nybörjare på detta med att lägga marksten.
Det går en dräneringsränna mitt i uteplatsen, som jag vill vrida 90 C, men då kommer inte skarvarna på den redan lagda markstenen att stämma, utan då måste någon kvadratmeter till lyftas och flyttas om.
Har ev. lite problem att hitta tillräckligt med stenar av samma sort som jag redan har utan att specialbeställa, så ett sätt att lösa det är att lägga i några stenar av en annan färg, som går att få tag på.
Är det bara att lyfta på de redan lagda stenarna och flytta dem, så att skarvarna hamnar rätt, eller måste man ge sig på sättlagret under de lagda stenarna och jämna ut det?
 
Du kan nog i stort sett återanvända underlaget, men eftersom jag antar att det ligger fogsand mellan stenarna kommer du att behöva jämna till ytan innan du lägger tillbaka stenen. Låter inte som något större problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.