Vi kommer att inom kort att köpa ett poggenphol kök, är det någon som har någon erfarenhet eller tips?

 
Om jag får fråga vad fick du för pris?
Jag håller på att titta på Mobalpa (Franska kök) och Puustelli (finska).

Valde bort det som skulle följa med huset.

Jag hörde att Poggenpohl är väldigt dyra. ???
 
fast kvänum är bättre och tyvärr lite dyrare, det tråkiga med Poggenpohl och kvänum är att man inte kan se att det är det, borde de inte ha sitt namn på varje lucka och låda? ;)
 
Precis. Va jobbigt om nån kommer på besök och inte säger nåt, och kanske går därifrån och tror att det är ett Kvik-kök eller nåt....


/Småavis Ikeakökstomte
 
exaktemente som tysken säger, det är sånt jag ligger vaken på nätterna och grubblar på i mina
husplaner. ;) ;)

Men just nu är det gas eller induktion som jag funderar över mest...
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Göran skrev:
exaktemente som tysken säger, det är sånt jag ligger vaken på nätterna och grubblar  på i mina
husplaner. ;) ;)

Men just nu är det gas eller induktion som jag funderar över mest...
Vi var inne på gas ett tag, men bestämde oss för induktion när vi kollade hur besvärligt det är att rengöra gasspisen under brännarna och så.......däremot kanske vi satsar på en liten gasgrill/stekbord på sidan om induktionshällen.
 
Under brännarna? Men det är ju bara å ta av 'hatten' eller är det olika konstruktion beroende på märke? Har inga rengöringsproblem mer än att det måste göras rent gas precis som alla andra hällar ;-)
 
köket ligger på planeringsstadiet, och det är definitivt gas som gäller (dock ej av estetiska skäl!!).
 
R
Jag har haft gasspis sedan 1999 och har aldrig rengjort den från "gasrester". Matkladd är ju något annat men då skruvar man ju bara av brännarna, tar 5 sekunder.
 
Håller med. Man lyfter av roster och brännare och kör allt på snabbdisk i diskmaskinen. Ytan under rostren och mellan brännare svabbas snabbt av med en svamp. Det blir ju inte lika högblankt som på en induktionshäll, men vafan; det är ju ingen Orreforsvas. ;)
 
d b skrev:
Jag har haft gasspis sedan 1999 och har aldrig rengjort den från "gasrester". Matkladd är ju något annat men då skruvar man ju bara av brännarna, tar 5 sekunder.
Wow, vilket trådlyft!

Hade du hållt dig ett par månader till hade det varit tio år mellan inläggen. Är det rekord för forumet?
 
  • Gilla
steve5432 och 1 till
  • Laddar…
...och inte kollade jag det heller. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.