Försöker ibland föra någon form av konversation med fler än en person via PM. Tyvärr är detta vansinnigt omständigt då det inte finns någon "Svara alla"-funktion, endast Svara. Kanske något som går att slå på/implementera med ringa insats?
 
Jag hade varit tacksam om knappen reply to all inte funnits i Outlook, något trött på att få så många onödiga mail pga detta på jobbet.
 
Problemet är kanske inte funktionen utan vem som använder den?
 
Uppenbarligen var det ingen som nappade på funktionen hos Byggahus.se. De kanske redan får en massa onödiga PM?
 
Nej, vi är inte så sugna på en "Svara alla"-funktion och det är inte heller något som går att slå på i programvaran.
 
Kan ni då inte i alla fall överväga att lista alla mottagare till ett PM separerade med semikolon i stället, som i dag, med kommatecken. Detta då PM-systemet av något outgrundlig anledning vill ha just semikolon som separator mellan mottagarna. Kommatecken hade ju legat närmare till hands.

Lyckligtvis går det ju att kontakta andra forummedlemmar per epost. Det ger ju även resultatet att både jag och de andra medlemmarna undviker reklamexponering...
 
phl skrev:
Kan ni då inte i alla fall överväga att lista alla mottagare till ett PM separerade med semikolon i stället, som i dag, med kommatecken. Detta då PM-systemet av något outgrundlig anledning vill ha just semikolon som separator mellan mottagarna. Kommatecken hade ju legat närmare till hands.
Fixat!

Edit: Trodde vi hade fixat detta i och med uppdateringen men ändringen slog av någon anledning inte igenom.
 
Tack!
 
Jo, det är fixat. Men jag tror jag och Per har pratat om varandra lite.

Nu är det så att listan över vilka det är skickade till är separerade med semikolon. Snyggast hade kanske varit att köra båda listorna med komma istället. Men det är betydligt svårare att få ordning på.
 
Snyggast hade faktiskt varit en Svara-alla-knapp :)
 
Håller med. Fast då behöver man gå in och ändra koden ganska rejält, dvs en ändring som tar någon timme. Nu har jag klarat mig undan med att ändra ett tecken. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.