Någon som har erfarenhet av firman Fixa Ditt Hus som förmedlar tjeckiska byggarbetare?
 
Nu har vi anlitat "Fixa Ditt Hus" för stenläggning i trädgården. Det var ju i alla fall billigt.... De kom snabbt, var billiga och villiga att ge ett fast anbud.
Dock hade de inte riktigt fackmannamässiga kunskap, utan det blir till att göra en hel del efterarbete för att det ska tåla slitage och se bra ut.
Det blev också ganska slarvigt i kringarbetet, stökigt på tomten och stora högar med grus, sand och sten som "blev över".

Sammantaget skulle vi inte rekommendera dem om man inte har kunskap samt tid för egen arbetsledning under hela arbetet. (Talar man tjeckiska är det en fördel, för de vi hade att göra med kunde ett par ord tyska, men knappt ngn engelska.)
 
Hej,

Jag anlitade Fixa ditt hus sommaren 2007 för en mur.

Sammantaget så
+ Flitiga
+ Kom snabbt
+ Bra städning
- Dyrare en överenskommet pris
- Ej till alla delar fackmannamässigt utfört
- Den ende som kunde engelska berättade att han normalt arbetade som kökspersonal/kallskänka :eek:.

Med hänsyn tagen till ovan så upplevde jag inte arbetet som prisvärt och rekommenderar inte Fixa ditt hus.
 
Anlitar nu tjeckiska hantverkare via Fixa ditt hus.
Justa och duktiga killar som hitills har gjort ett proffsigt jobb
de har tillverkat socklar av lösvirke och monterat under och överskåp i ett kök allt till min stora belåtenhet. De har också tapetserat och målat tak också detta på ett mycket proffsigt sätt. Kan inte annat än att rekommendera dem ur den aspekten.

Prisvärt så här långt.
 
Nån mer som har fler erfarenheter? Har tagit in offert på målning och spackling och de har ju bra pris i alla fall. Finns det nån annan i samma prisklass som någon kan rekommendera?
 
Det var det sämsta kvalitet på arbete. Man fick riva och göra om allt.
Dem tar ingen ansvar för kvalitet
 
Och vad lär vi oss av detta? Jo, 9 ggr av 10 så köper billigt dyrt.

//Patrik
 
  • Gilla
eviljava och 2 till
  • Laddar…
Vi hade tjecker som målade och spacklade invändigt samt polacker som målade utvändigt. Ingen gjorde ett riktigt proffsigt jobb. Tjeckerna fick vi förklara för att vi ville ha pappremsor men det ett antal försök att förklara både hur vi ville ha det och att dom faktiskt skulle ta sig i kragen och göra på det sättet. Dom gjoede typ några pappremsor och sen körde galsfiberväv ändå så man fick säga till och göra egen research hur det ska utföras. Sedan öppnade dom många förpackningar och tog lite av varje, så vi har en massa material över som inte går att lämna tillbaka.

Utvändiga målningen är för tunn på vissa ställen och maskeringen var inte helt hundra.

Sammantaget är vi hyffsat nöjda ändå eftersom det var betydligt billigare än en svensk firma, samt att båda gängen var medgörliga och gjorde som man ville i slutändan till fast överenskommet pris. En svensk firma hade sparkat bakut och tagit extra betalt för varje liten ändring under resans gång. Vi gillade helt enkelt att man kan diskutera utförandet under tiden, och om det blir nån liten extra grej eller ändring så jobbar dom på och håller god min, för i slutändan har dom ändå fått bra pröjs med sina mått mätt.
 
Detta information hittade på FDH Hemsida

Vem är ansvarig?

Vi på Fixa Ditt Hus är endast en förmedling av tjeckiska hantverkare. De är varken anställda hos oss eller uthyrda av hos. Avtalet är mellan dig som kund och hantverkaren som entreprenör. Detta är viktigt att du förstår. För hantverkaren är det en självklarhet att de är ansvariga och det motiverar dem att utföra ett bra arbete. Fixa Ditt Hus har ett skriftligt samarbetsavtal med samtliga hantverkare där det framgår hur de ska agera och vad som förväntas av dem. Hantverkare som bryter mot avtalet upphör vi att samarbeta med. De får när de vill ta egna uppdrag. Vi är fullt medvetna om att duktiga och seriösa hantverkare är vår bästa marknadsföring. Idag utgör gamla kunder nästa hälften av alla inkommande projekt. Tyvärr händer det ibland att det uppstår reklamationer. Det är helt normalt. Det är hantverkarens ansvar att lösa dessa och det måste de göra. Det vet det om.


Läs mer på www.fixaditthus.se. Fixa Ditt Hus är en förmedling av tjeckiska hantverkare och tar ej ansvar för arbetet eller för hantverkarnas arbetsmetoder.
 
Kan INTE rekommendera Fixa Ditt Hus till någon.

De kanske verkar billiga till Timpriset, men sen dyker det alltid upp något extra som inte ingick i offerten. Dessutom stämde inte det första priset vi fick med det pris man sen vill ha när de ska sätta igång med arbetet.

De skulle sätta upp innervägg på 3 meter samt tapetsera väggar och vi skulle få ett fast pris för detta.
Sen vill man helt plötsligt ha extra betalt för att sätta upp taklister och golvsockel till den nya väggen. Det skulle ta 4 timmar att sätta upp taklist och golvsockel på en 3 meters innervägg, förmodligen spikar dom i slowmotionen för att klara av det...

Sen behövdes ett par väggar i köket målas innan tapetsering, något vi också gick igenom i offerten, vi stod för materialet och köpte in väggfärg. Sen mitt i arbetet vill de ha extra betalt för att måla väggarna i köket. 6 timmar skulle det ta att måla 6 löpmeter vägg...

Välj något annat företag eller gör jobbet själva är mitt råd tyvärr
 
Jag ville eventuellt bila upp avloppsrör i källaren och fick ett ungefärligt kostnadsförslag. Fick en dålig känsla av att de inte riktigt visste vad de pratade om och ena sekunden skulle det ta 3 dagar och andra 1.5 dagar. Plus en massa annat så jag tackade nej. Då surnade de till och ville ha ersättning för bensin!

Rekommenderar ej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.