Jag såg någonstans att dom satt någon slags våtrumsskiva med pärlspontstruktur. Är det någon som vet var jag kan få tag på den?

Har googlat ihjäl mig (nästan) utan resultat...

/Tolkfredrik
 
Det var inte så att du missuppfattade det hela och att dom satt en vanlig mdf-skiva med pärlsponstruktur i ett våtrum?
 
har jag inte hört talas om, men det kanske finns

Jag gjorde ett badrum åt en kund där vi kaklade vissa bitar och sen limmade kunden upp 6mm MDFpanel med pärlsponts fräsning (smartpanel)
 
Kul med snabba svar!
Nej det var ingen vanlig mdf-skiva utan någon högblank skiva... tror dom hade kaklat i duschen iaf....

Men om man kör dusch-kabin kanske man kan göra som du sa och köra mdf i hela badrummet. Tänkte klinka golvet dock med värme under...
 
förtydligande från min sida: Hela badrummet tätskiktades med folie enl. BKRs branschregler och sen frågade vi tätskiktstillverkaren om ett lim som kunde användas till MDFpanelerna
 
nino skrev:
förtydligande från min sida: Hela badrummet tätskiktades med folie enl. BKRs branschregler och sen frågade vi tätskiktstillverkaren om ett lim som kunde användas till MDFpanelerna
Och vilket lim rekommenderade dom?
 
ett vattenbaserat sättlim, typ Casco multifix eller superfix MEN det är inget som jag kan lova att funkar till alla tätskikt.

Kunden ville absolut ha paneler i badrummet, jag avrådde, men han skulle ha det så då blev det den här lösningen, kanske inte 100% enl .BKR men hela zon 1 är kaklad och delar av zon 2 också så...
 
Ok så för att va på den säkra sidan så får jag försöka få tag på den våtsäkra pärlspont-skivan eller köra klink och kakel i hela badrummet. Tack för svaren so far...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.