Hej,
Får se om någon har lite koll på detta - jag tycker det är lite skumt och vill veta så mycket som möjligt innan jag kontaktar förra ägaren. Jag köpte min första bostadsrätt för två månader sedan och tänkte inte på detta vid visningen, men har upptäckt att det är små hål i fyra av fönsterkanterna. Det ser möjligtvis borrat ut, varför nu någon skulle ha gjort det? (Huset är rätt gammalt, 30-40tal)

IMG_3270.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_3271.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_3272.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_3273.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lägger upp lite bilder så ni ser, tacksam om någon har tips om vad man bör göra i min situation. Är det lätt att täta, bör förra ägaren betala för det eller är det ett jättelätt jobb att göra själv?
 
Hålen är efter persienner. Om du nu inte ska ha persienner är det i stort sett en smaksak hur man täpper till dem. Enklast är en tejpbit över, mest seriöst/omständigt är att borra ur, limma i rundstav, slipa, ev lite finspackel och måla. Själv skulle jag slöjda några tunna träbitar, måla dessa och skruva fast, dumt att täppa till permanent om man ändrar sig ang persienner eller inte. Beror på hur mycket gardinerna döljer också.
 
  • Gilla
Belaruz
  • Laddar…
Hej Fotografen, tusen tack för snabbt svar! :)
 
Du lär inte heller få förra ägaren att betala något som du själv kunnat se pä visningen.
 
Satt persiennerna på plats vid visningen så skall de väl ingå?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.