hej har precis köpt en stiga park av äldre model Enligt säljaren ska modelen vara stiga park 3000 och vara i från början av 80 talet . frågan finns det nogån model som heter så ? den ser ut som park 2000/2002 . Skilnaden är att mitt klipp bord är hydrual drivet . Hittar ingen info på internet om denna model . Nogån som vet ???

mvh/ bosse :)
 
Det är nog en 2000 med hydraulisk höjning/ säkning av klippbord??
 
inte höjning/ säkning av klippbord utan drivningen av knivarna är hydrauliskt drivet . Har även borste till som drivs på samma sätt . Höja/sänka gör man manuellt. svårt att hitta info on denna maskin
 
hmm ja fast jag har sett 2000/2002 modeleer med hydraul drivning
 
Det är en stiga park 3000 jag har en lika dan:D
Vad bra jag hittade dig jag undrar om du har en mätsticka till hyraul oljan som sitter på vänster sida om motorn.

För jag har ingen sticka på min så jag vet inte hur mycket olja det ska vara i den.

Du får vara rädd om den för du är den ende jag har hört som har en 3000:wow:
 
Mulle86 skrev:
Det är en stiga park 3000 jag har en lika dan:D
Vad bra jag hittade dig jag undrar om du har en mätsticka till hyraul oljan som sitter på vänster sida om motorn.

För jag har ingen sticka på min så jag vet inte hur mycket olja det ska vara i den.

Du får vara rädd om den för du är den ende jag har hört som har en 3000:wow:
:) Långt mellan inläggen i den här tråden...

Jippi då är vi 3st. om ni har era kvar :cool: Tyvärr har min växellåda rasat :confused:
 
Krilleman
Korrekt benämning på denna klipparen är väl Stiga Park 3000 HE...?!
 
Ja precis. H för hydraulisk och E för elstart.
 
4 st är vi :) har en med dålig hydraulik ska du laga eller sälja din som reservdels maskin
 
Har svårt att bestämma mig om ja ska laga eller sälja, jag ska avvakta ett tag, en låda på känd sajt kostar typ 800:- men just nu har jag flyttat över motorn (en IC 12.5) till min Dixon ztr 422.

Gävleborg.., jag bor utanför Hudik, Var håller du till, kanske du ska sälja din :)
 
om du säger att du bor utan för hudik och kallar dig lars i veda så är vi nästan grannar .Jag bor i näsviken behöver inte motor och låda är intreserad av chassi och hydralklippen
 
Haha jaha! Det blir ju billig fraktkostnad då :)

Aggregatet renoverade jag i fjol Nya lager, lagerhus, remskivor, knivhållare, knivar. och har bytt axeltätningen på hydraulmotorn. Kan inte sälja den under 1500:-

Mvh. larsiveda@live.se
 
Jag hittade igen era inlägg ,och nu är vi en till med en 3000.
Jag skulle behöva en bild på hur det ser ut vid klippaggregatet. Var och hur motorn sitter fast och lite detaljer. Kan någon hjälpa mig? Jag har köpt min i delar och vet inte riktigt vad som sitter var.

Hoppas på snabbt svar
 
Hej Ulbe!

Du får hoppas på "röde65" för jag sålde min till honom..

Mvh. Lars
 
Hej.
jag har också en 3000HE fast med 12.5hp motor. Mitt klippbord var rostigt så jag fick lite svetsjobb. Kan posta en bild men vad är du intresserad av? Allt?

tydligen är dessa från 80 eller 81, och tillverkades endast dessa år...

min funkar bra förutom att en drivaxel gått av. Jag är intresserad av fler verktyg till min... Men det verkar som man får köpa vanliga och bygga om.

Hälsar,
Christofer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.