Ser att folk ibland skänker hus mot att man forslar bort dem, men hur går själva bortforslingen till helt praktiskt om huset inte står på plintar? Någon som har gjort nått sådant? Vad kostar det och är det värt det? Är väldigt nyfiken!
Jag menar skulle det bara vara att lassa huset på en lastbil så skulle väl många tänka sig detta men jag antar att det inte är så enkelt!
 
Om inte jag minns helt fel så ställer du upp huset på en ny tomt så blir det nybygge dvs du ska klara dagens energikrav.
Det är mycket att kolla upp och tänka på.
 
Fink skrev:
Ser att folk ibland skänker hus mot att man forslar bort dem, men hur går själva bortforslingen till helt praktiskt om huset inte står på plintar? Någon som har gjort nått sådant? Vad kostar det och är det värt det? Är väldigt nyfiken!
Jag menar skulle det bara vara att lassa huset på en lastbil så skulle väl många tänka sig detta men jag antar att det inte är så enkelt!
Är det en torpargrund så gör man oftast hål i den och för in balkar sen sätter man in domkrafter som lyfter upp det och rullar sedan in vagnen.. det går att flytta en hel platta också ungefär på samma sätt man gräver under istället för att göra hål. men detta är en mycket mer komplicerad procedur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.