volvo skrev:
Det finns massor med tecken på att alla inte håller med dig:
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]

Dessutom kan jag, efter att ha sett tillräckligt många Älvsbyhus, och jämfört dem med sina konkurrenter inte heller hålla med om att de hamnar speciellt högt upp på seriösa listan.
.....men det är som det ofta brukar vara, man får det man betalar för.
Billigt är inte alltid bra.....
Instämmer helt med Volvo. Man kan undra om det är en bulvan som uttalar sig. Annars är kallenils som forna ryska tidningar: man skrev sina "sanningar" oavsett om verkligheten var tvärtom.
 
Jag tror att de som bygger Älvsbyhus inte är särskilt aktiva på detta forum. Jag hade ett lånelöfte med dem på ett 1½-plans Oden som tyvärr inte kunde förverkligas på grund av att tomten vi har på landet inte gick att bebygga. I min familj har vi tillsammans inkomst på ca 50´ i månaden brutto och vi tillhör alltså dem som inte kan eller vill låna 4-5 miljoner. Vi har inte heller kontakter eller kunskaper för att göra vissa byggmoment själva och hålla ner kostnader vilket verkar vara vanligt bland de som skriver på Byggahusforumet.
Vad gäller kvalitén så är alternativet för oss ett begagnat hus för 2-2,5 miljoner som i vår stad innebär att skuldsätta sig för livet för ett halvslitet hus och göra några 40-talister eller deras arvingar till miljonärer. I det perspektivet är ett Älvsbyhus väl så attraktivt, än mer om man som vi bor i en trist hyresrätt med allt vad det innebär i form av slitna golv och balkongrökande grannar. Älvsbyhus har exempelvis parkettgolv i alla rum på bottenvåningen, kyl och frys i fullhöjd och mycket annat som vore rena drömmen för oss.
 
Många "konsulter" som uttalar sig.

Älvsbyhus är bra för människor som inte har intresse av att belåna sig mycket, exempelvis för att skita i ett 200 000kr dass eller liknande.
Det är tycke och smak som avgör, en del prioriterar kakel, en del stor tomt med garage, en del en trädgård...
Jag bor i ett älvsbyhus och vi är jättenöjda, minimal energiförbrukning osv!
 
Månadens trådurspårning.
 
Raskus skrev:
Månadens trådurspårning.
Vad trodde du?

Admin eller Mod känner nog inte för att lyfta bort ÄH från tråden :)
ÄH verkar vara ett känsligt ämne här :)
 
För övrigt låg våran offert hos Älvsbyhus på ca 1,9 miljoner för ett Oden på egen åkermark inklusive pengar till att borra vattenbrunn och anlägga avlopp och inklusive ett dubbelgarage, dock ej inredd övervåning (2011 års priser).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.