Jag googlade efter dessa svar och ringde mäklarsamfundet innan jag la upp frågorna här. Testa själv och googla, jag finner då inget på "snedsträva stoplsverkshus" i någon sorts ordkombination
 
Thomas59
Man får lägga samman informationen från bildsök med info i texten från TräGuiden. Jag vet ju i princip inget om detta så jag kan ju ha fel men jag tror inte det och Mexitegel bekräftar ju svaret så du kan nog känna dig lugn.
 
Nej, det får du nog inte. Men du vet ju nu vad en snedsträva är och då kan du också i bilderna du får om bildgooglar på stolpverkshus se om det finns någon sådan. Men det tror jag du förstått :)

Titta tex. på den här bilden som finns i sökresultatet: http://www.angsag.se/Pa_g/Dacapo_hus2_webb/pages/P1100189.htm


Tomas: Nu får man upp din avatar härifrån när man googlar på stolpverkshus :D
 
Finns inget på google när man söker snedsträva och stolpsverkshus oavsett ordkombination, iallafall inte för mig, men tack ändå för att du försöker att jag ska lära mig själv, men inte riktigt det som är meningen då jag studerar till fastighetsmäklare, vi sköter inte sånt här någonsin, vi har besiktningsmän för det etc
 
Thomas59
Nu redogjorde jag ju inte för hela min sökning.

Sökte faktiskt också på stolpverk+snedsträva och i det sökresultatet bekräftas mitt svar.

Det är en ytterligare sökteknik att söka på delar av ord, dvs stolpverk istället för stolpverkshus, ev också stolpverk* med asterix på slutet kanske kombinerat med sned* och/eller *sträva*
 
  • Gilla
Coolman
  • Laddar…
Thomas59
mexitegel skrev:
....
Tomas: Nu får man upp din avatar härifrån när man googlar på stolpverkshus :D
*Haha* Noterade det. Är numra en auktoritet inom ämnet. Tänk vad snabbt det kan gå. Kommer att hålla kurser till helgen.
 
Okej återigen tack till er bägge!
 
Thomas59 skrev:
Ja om jag nu berättar det (har ju ingen aning men jag skulle kunna ta reda på det åt dig) så lär....äh, du vet vad jag tänkte skriva. Sök på Google :wow:

Finns snedsträva i stolpverkshus?

Svar: Nej


Tack ändå för hjälpen grabbar, svår fråga.
 
Thomas59
barncoaching32 skrev:
Finns snedsträva i stolpverkshus?

Svar: Nej


Tack ändå för hjälpen grabbar, svår fråga.
Det svaret, som du citerade, var svar på Mexitegels fråga.

Om frågan var formulerad ungefär som du skrev i ditt första inlägg är det väl möjligen en liten slamkrypare som det är svårt att svara katgoriskt ja eller nej på.

Fann många exempel på nätet, inom bla byggnadsminnesvård och dom borde ju veta vad dom pratar om, där det bland annat nämndes utbyte av snedsträvor i stolpverkshus (tex i tak-/takfotskonstruktionen).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.