Vi har en gasolterrassvärmare av modell "lyktstolpe". Bottendelen skall ha plats för en P12. Röret upp till själva värmaren består av två delar, en som är kanske en meter och den andra kanske 40cm. Vi tycker dock att den är för hög och funderar på att ta bort den korta delen. Dock passar inte monteringsskruvarna till värmaren på det långa röret så man får borra upp nya.
Men är det ok att korta ned den? Vad kan hända (förutom det "obvious" att man kan gå in i den med ansiktet)?
 
Hur ser den ut inuti ?? Är det bara en gasolslang som går genom röret ??
Om det är det hade jag nog bara tagit bort den korta delen och gjort nya hål , och lagt ner slangen mot gasflaskan. Det borde inte hända någonting med värmaren...
 
Japp, enbart en lös gasolslang som ligger i röret.
Någon som inte skulle våga sig på detta?
 
Jag har en liknande och vid montage såg jag inget som hindrar dig att modifiera den lite. Jag har dessutom bara slangklämmor på slangen så vill man korta den skall ju inte det heller vara problem...

Jag vill ta hål i glasbordet och sätta den mitt i men det är nog hustrun som bromsar lite där.. :wow:
 
Nu är den moddad och kortare. Blev riktigt bra!
 
Vill inte vara en gnällspik, men varför gasol när det finns el. Mer naturvänligt och framförallt mycket, mycket billigare. 1kWh kostar bara ca 2 kr. Hur många timmar varar din P12 flaska och vad kostar det att fylla på?
/CC
 
Han kanske inte har el till att driva värme på altanen...:)
Har han inte el till det så måste han anlita en elektriker och det kostar en slant det också...
Min p12 kompositflaska till grillen kostar 470kr att fylla / byta
 
Jag fick terassvärmaren på köpet när vi köpte kakel hos Höganäs, så den får väl användas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.