Hejsan gott folk,

Ville bara uppmärksamma de hus som nu byggs i Klagshamn Kalkbrottsbyn ( utanför Malmö) har stått med isoleringen och stommen(i trä) helt oskyddad när det har regnat.tycker det är trisst att se ett fint område byggas upp när man inte ser till och skydda något som kostar så pass mycket pengar. Sen så var jag och tittade på de husen som nästan var helt klara. där såg plåtarbetena konstiga ut över fönstrens, jag är inte en expert eller på något vis insatt men i mina ögon såg det slarvigt utfört.

så till er som köper husen där var extra uppmärksamma. i övrigt såg det ut till att bli ett fin område.

Hoppas att denna tråden hamnade på rätt plats
 
Kan kanske vara läge att föra informationen vidare till stadsbyggnadskontoret så att de kan göra kontroll av detta under byggtiden.
 
volvo skrev:
Kan kanske vara läge att föra informationen vidare till stadsbyggnadskontoret så att de kan göra kontroll av detta under byggtiden.
bra förslag! skickade precis ett mail till dem.
Här är bilderna på bygget som jag tog det började regna 10 min senare ( detta var på en söndag) var även förbi igen under regnet o det stod även då oskyddat.

bild (1).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.