Någon som har erfarenhet av Nilahus som hustillverkare/entrepenör?
De varkar vara verksamma i Lerum området i Göteborg.
 
Nilahus verkar mestadels i Lerum, Partille och Mölnlycke där de även har sitt kontor. Vi har nyligen gjort en förfrågan hos dem och det är inte omöjligt att det blir Nila som får bygga vårt hus. Har ett par bra referenser på dem genom kompisar som byggt i Mölnlycke. Har även varit i kontakt med konsumentrådgivaren i Härryda som inte hade någonting negativt att säga (han kollade även upp betalningsanmärkningar, skatt mm). De har ett eget koncept där de bygger lösvirkeshus, men gärna med "deras" standard och med totalentreprenad. Antar att det ger större volymer på standardvaror som de då kan pressa priser på. Tror faktiskt att det är svårt att hitta billigare alternativ med tanke på de svar vi fått från dem hittills! Nu är frågan om vi är bekväma med "deras" standard, som i och för sig inte är dålig på något sätt.

Vi får se!
 
Intressan.....!
 
Har de någon hemsida eller vart kan man få info om vad för hus de bygger, är i startgroparna för att bygga ett 1 3/4-plans hus i Partille och letar prisvärda alternativ.

Mikael
 
Nila Hus är ett svenskt företag som använder sig av enbart Polsk arbetskraft.
Vill du kunna prata med entreprenörerna utan att kunna polska är det mycket svårt
 
Någon som byggt med Nila Hus?
Har de ingen svensk arbetsledare?
Hur blir kvaliteten?
 
Jodå - de har svensk arbetsledning!
Har Ett par olika bekanta som gjort större och mindre om/tillbyggnader med hjälp av Nilahus och de är mycket nöjda. Både med pris och utförande/kvalitet.
 
Vi har haft kontakt med dem och är mycket missnöjda. Håller inte vad de lovar, hör inte av sig etc.....
 
Kan hålla med, träffade dom för att presentera min ritning och vad vi ville ha, de lovade att komma tillbaka men hörde aldrig av sig. Efter ett par månader så ringer någon sekreterare och frågar om vi fått offerten och när jag säger nej lovar han att återkomma men har fortfarande inte hört något och då ringde sekreteraren i Maj...
 
Ett gott råd anlita inte Nilahus de bara lurar folk. De gör precis som de vill.
Svart bygge. Arbetskraft som inte kan något med byggahus.
Ja de har en svensk arbetsledare. Har vart i kontakt med andra som har byggt med Nila vissa är nöjda men många är besvikna över det sätt som de jobbar och skiter i att åtgärda fel efter besiktningar, problem efter att de flyttat in i husen de hänvisar till hemförsäkring som skall åtgärda felen. Skall du bygga med dem så skriv in i kontraktet att de sista 250 000 betalas efter att samtliga besiktnings anmärkningar är gjorda och fixa en egen besiktningsman.
 
Passa er för Nila Hus!
Har enbart hört negativa saker om dom.
Jobbar enbart med utländsk arbetskraft som tvingas arbeta utan avtal och tillräckliga skydd.

Se till att kolla upp deras ekonomi innan ni överväger att anlita dom!
Dom har mängder med betalningsanmärkningar och skulder hos kronofogden.
 
Alla positiva svar du får på denna fråga är skrivna av NilaHus själva. Det kommer inte dröja länge förän de som jobbar för dom hamnar bakom galler. Min familj och många andra har erfarenhet av dom och har inte fått nåt åtgärdat efter vi betala dom. Akta er för det bolaget!

/ Nila expert
 
Reflekterar bara över det faktum att inläggen är, med ett undantag, gjora av nykomlingar med ett fåtal inlägg.
Jag hade tagit "rekommendationerna" med en nypa salt........
 
finns inget att kommentera längre...

Bolaget är i konkurs...banditen bakom kommer nog få lämna landet på grund av alla folk han lurat på pengar. Bolaget har dessutom stora skatteskulder som styrelsen kommer få personligt betalningsansvar för.

Men han har tydligen ett stort flådigt hus i Spanien, så han kan ju dra sig tillbaka dit...
 
Just nu vill jag bara ha tillbaka mina pengar även om det innebär att det lilla kräket kommer att hamna på gatan med sin familj för det han har fått mig och min familj att gå igenom. Och de som vill ta inläggen om NilaHus med en nypa salt bara för att personerna är nykomlingar borde tänka på varför folk skaffar ett konto här. Ibland ser man ett inlägg och känner att man vill dela med sig av sina erfarenheter för att hjälpa andra. Och eftersom så många är drabbade av NilaHus skapar man ett konto för att kommentera, och då blir man nykomling.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.