Hej.

min mamma ska åka iväg på semester nu och hon är borta i en vecka. Jag tänkte överraska henne och göra om hennes kök.
Det jag har tänkt göra är:
1. byta ut golv.
2. sprutmåla köksluckorna
3. byta ut handtag på luckorna
4. spottlight i taket

Där tar min fantasi slut :(

Här kommer två bilder jag lyckades ta idag, kan ta mer om ni vill imorgon:
20120528_221104.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20120528_221119.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan man få lite inspiration från er? Hur hade ni gjort? Vet att hon gillar rött, så gärna nåt med den färgen.

Mvh Kenan
 
Istället för att lägga tid på spottar skulle jag försökt få till mer förvaringsplatser.
 
Pepparkaka skrev:
Istället för att lägga tid på spottar skulle jag försökt få till mer förvaringsplatser.
Tänkte bara byta ut den lampan hon har nu mot spottlight lampan från ikea.

ser lite rörigt ut, det är för att vi flyttar och hon ska åka iväg, brukar inte se ut så annars =)
 
Korvgubbe
Jag håller med om att försöka ordna mer förvaringsplats. Även om man bortser från den temporära oordningen så ser det ut att vara ganska fullt med mikrovågsugn, kaffebryggare, mixer och andra prylar som alltid står framme. Hur ser det ut där köket tar slut, vid klockan där? Går det att bygga på ett underskåp där? Jag hade nog valt enbart ett underskåp där och sen öppna hyllplan ovanför om möjligt, då kan man ställa undan köksmaskiner men ändå ha dem lättillgängliga. Mikrovågsugnen skulle till exempel kunna stå på en hylla där inkopplad, vilket skulle frigöra en rätt stor andel arbetsyta. Mixer och liknande är lätt att lyfta ned den dagen man ska använda den, vilket inte brukar vara tillräckligt ofta för att motivera en egen plats på arbetsytan. Hur ser det ut ovanför fläkten? Gamla kryddställ ovanför köksfläkten må vara otrendiga, men ack så praktiska i små kök. Kryddorna får en naturlig placering inom räckhåll för kocken och utan att man behöver öppna skåp och lådor för att leta efter den där kryddburken som står längst in.
 
Korvgubbe skrev:
Jag håller med om att försöka ordna mer förvaringsplats. Även om man bortser från den temporära oordningen så ser det ut att vara ganska fullt med mikrovågsugn, kaffebryggare, mixer och andra prylar som alltid står framme. Hur ser det ut där köket tar slut, vid klockan där? Går det att bygga på ett underskåp där? Jag hade nog valt enbart ett underskåp där och sen öppna hyllplan ovanför om möjligt, då kan man ställa undan köksmaskiner men ändå ha dem lättillgängliga. Mikrovågsugnen skulle till exempel kunna stå på en hylla där inkopplad, vilket skulle frigöra en rätt stor andel arbetsyta. Mixer och liknande är lätt att lyfta ned den dagen man ska använda den, vilket inte brukar vara tillräckligt ofta för att motivera en egen plats på arbetsytan. Hur ser det ut ovanför fläkten? Gamla kryddställ ovanför köksfläkten må vara otrendiga, men ack så praktiska i små kök. Kryddorna får en naturlig placering inom räckhåll för kocken och utan att man behöver öppna skåp och lådor för att leta efter den där kryddburken som står längst in.
Tack många bra tips. Där är en dörr, men kan kanske få plats med en hylla. Ska gå till stan nu och kika i olika affärer.

Har ni tips på hur jag ska göra med luckor, vilka färger och hur jag ska göra med golvet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.