Rosenberg o Wase är en dålig leverantör som man ska undvika eller vara mycket försiktig med och någon man absolut inte ska betala något i förskott till. Ogenerat ljuger dom kunden rakt upp i ansiktet om allt.

Jag beställde mitt hus 3 maj 2011 mot löfte om leverans v 26 2011. Under förespegling om samproduktion med andra hus skulle jag få en billigare och en säkrare leverans om jag bestämde mig snabbt. Jag måste betala halva kostnaden för huset direkt, 63000:-, vilket jag gjorde. Detta gjorde jag enbart därför att huset finns hos Ekerö Möbler som referens och att Ekerö Möbler inte skulle befatta sig med en dålig underleverantör.

Rosenberg Wase visste från början inte skulle kunna leverera men de struntade de helt i. De vände sig dessutom till sitt faktureringsbolag och sa att huset var levererat i tid och fick ut resten av köpeskillingen. Det resulterade i att jag fick krav på resterande 63000:- samt räntekrav om 24% i 287 dagar. Givetvis har jag inte betalat det, men allt besvär.

Jag gick hela semestern och undrade var huset var, trots otaliga telefonsamtal kom det inget förrän i slutet september. Då var det fel hus och det var bara att skicka tillbaka det. Efter ett obeskrivligt antal mail o sms, hot om stämning osv. kommer husstommen i början av februari 2012. Då fick snickaren stå i snöstorm och sätta upp stommen.

Eftersom jag inte fått någon grundritning, vilket jag bett om många gånger, så var urtagen för dörrarna fel och stommen lämnades uppallad tills jag kom på påsken. Först då har fönstren kommit, alltså 2 månader efter husleverans. Av takfönstern är alla utom 5 förstörda i transporten.

En olycka kan hända, men jag har ännu inte fått ersättningsfönster för detta och jag förstår att jag måste nöja mig med icke härdglas som det andra är. I dagsläget är det följande fel på huset:

- det har fel basmått,
- fel höjd,
- fel antal vädringsfönster,
- saknas 2 takbjälkar,
- takåsen är delad och ihopskruvad utan min tillåtelse.

Ja - i stort sett allt är fel och det har ljugits ihop den ena historien efter den andra. Under hot om stämning och kronofogden har huset rabatterats till hälften så det som återstår får jag ordna själv.

Det här är den korta versionen och är ni osäkra så kan ni få den långa. Med allt besvär, oro, irritation, försening, fel som måste åtgärdas, ingen garanti, en svajig stomme, krångel med finansbolag så har jag bara en sak att säga:
UNDVIK ROSENBERG WASE DESIGN, det är inte ens värt halva priset.
 
Fast precis som för Marlene så verkar det här ha varit en utdragen process. Dvs TS har nog handlat innan tråden kom här på forumet.
 
Det var verkligen tråkigt att höra att också har råkat illa ut när ni har handlat av dem. Jag hade hoppats att det inte var fler än de som har kontaktat mig tidigare, men historien verkar upprepa sig ...
 
Köp från Skånska Byggvaror, det gjorde vi och där fick vi toppservice!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.