Nu såg jag att jag missade lite i din frågeställning. Hade du tänkt C103 på båda maskinerna? Då hade jag nog tagit en R216 AWD ändå. Ska du ta en R318 så ska du ha C112, jag tycker det är dumt att inte ta det största däcket som går att få. Det skiljer ju inte mycket i pris på C103 och C112. Men har du stretchat din budget så att du inte vill välja R318 med C112, då tycker jag du ska ta R216 AWD med C103.

Enkelt va? :)
 
Nej jag skrev bara fel. R318 med C112 skiljer sig inte mkt i pris på AWDn.
Det blir nog AWDn, tittat lite på hur mkt jag har att ploga, gången till huset från parkeringen är trots allt 45 meter, utöver det parkering för 3 bilar. Så nog har jag en del att ploga.
 
Då ska du ju ha AWD. Snöskottningen kommer bli ett nöje nästa vinter. Annars finns ju alltid R320 AWD, hehe. Kolla med din ÅF vad de tar för en timräknare med. Det är ju alltid skoj att veta hur mycket man kör.
 
Jag fick pris på AWDn idag med snöplog och 103cm bladet. 49K.

Är det Ok eller borde jag kunna få ner det lite till?
 
Med tanke på min arbetsgivare tänker jag inte hjälpa dig pruta :). Men det verkar ju vara ett bra pris. Snöbladet och klippdäcket kostar väl 16000 ihop eller nåt sånt annars.
 
Nu har jag fått hem min maskin.

Det blev en 216 AWD med snöplog och kärra. Ska även köpa en gräsmatteluftare på Jula. Klippte gräset nu på kvällen och maskinen går ruggigt bra. 4000kvm gick mkt mkt fortare än jag trodde.

Mkt nöjd :) Tack för alla köpråd.
 
Grattis till en kanonfin maskin. Du kommer ha mycket glädje av den garanterat.
 
swegam skrev:
Nu har jag fått hem min maskin.

Det blev en 216 AWD med snöplog och kärra. Ska även köpa en gräsmatteluftare på Jula. Klippte gräset nu på kvällen och maskinen går ruggigt bra. 4000kvm gick mkt mkt fortare än jag trodde.

Mkt nöjd :) Tack för alla köpråd.
Men var är bilderna :)
 
Tobias Rydholm skrev:
Om du köper en maskin i R200-serien så kan du beställa en timräknare från en R300 och trycka dit, reglageplåten har ett hål för den under dekalen, och kablaget finns under plasten.
SM i trådlyft kanske men det här vill jag veta mer om. Precis köpt en Rider 213C och skulle gärna vilja ha koll på timmarna. Kollade in reglageplåten och den var ju mycket riktigt färdigstansad men vilken/vilka kablar är det som gäller? Jag tyckte mig inte se någon "extra" kabel där under någonstans? Bonusfråga - vad kostar en timräknare att köpa som reservdel hos en Husqvarna ÅF?
 
Timräknare finns det många olika sorter av. De flesta börjar räkna när de får ström. Enklast torde vara att mata den från tändningslåset, signalen borde man också kunna ta via låset om man inte vill ta det från tändsystemet.
Många timräknare tar signal direkt från tändkabeln.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.