Var kan man få tag på borrar till Hilti? Verkar inte finnas många återförsäljare. Iaf inte häruppe i Dalarna. Behöver en borr på 10mm.
 
Behöver de nödvändigt vara av märket Hilti? Är det borr till mindre borrhammare är det SDS+ -fäste och du kan köpa borr från vilken tillverkare som helst i en vanlig järnhandel eller bygglada.
 
  • Gilla
1337
  • Laddar…
Grejen är den att jag lånade hem en sladdlös Hilti från jobbet när jag skulle borra för expanderbult i natursten. Lyckades av okänd anledning bryta av borrskallen eller skäret eller vad det heter. Så tänkte jag skulle ersätta borren/t så man kan låna hem maskinen nån gång i framtiden med...
Men tack för svaret iaf :)
 
Det är bara Hilti som säljer Hilti grejer, men det finns andra fabrikat som är likvärdiga.
 
De som hyr ut Hiltimaskiner säljer ibland (ofta?) Även Hiltiborr. Cramo här i krokarna gör det t ex.
 
Ok. Då ska jag höra runt lite. Tack så mycket för tipsen.
 
Ska du ha 2 eller 4 skärsborr? Hilti har några varianter.

För fyrskär räkna med ca 110 kr till 2250 kr för 10 mm borr beroende på hur lång borren ska vara.
tvåskärs borr börjar på ca 50 kr och uppåt...
 
En bosch borr är väll likvärdig i kvalitet och kanske billigare gissar jag. Men den är nog lättare att få tag på.

Pär
 
Som jag fattat det så är Hiltis(?) TE-Y samma sak som SDS Max. Stämmer det?
 
Det är ju sådant som händer. Köp ett nytt kvalitetsborr så blir det nog bra.
 
M
pelpet skrev:
Som jag fattat det så är Hiltis(?) TE-Y samma sak som SDS Max. Stämmer det?
Ja, TE-Y är SDS-Max, TE-C är SDS-Plus
 
pär h skrev:
En bosch borr är väll likvärdig i kvalitet och kanske billigare gissar jag. Men den är nog lättare att få tag på.

Pär
Håller inte med dig, enligt min erfarenhet är Hilti i särklass. Irwin är också i topp.
 
C
Har nya borrar som passar Hilti TE12 och TE 17. Diametrar: 5,5 mm, 6 mm, 8 mm, 10 mm och 12 mm.
 
Skönt. Då har du bra grejer såhär 5 år senare.
 
  • Haha
  • Gilla
Bulten37 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.