Hej!
Har ett befintligt bord hemma och håller nu på att bygga en sänggavel i samma stil.
Runt om bordet är det svarta ganska kraftiga/gedigna nitar/spikar eller vad det nu kallas, och liknande sådana är jag ute efter att sätta på min sänggavel.

Har sökt runt väldigt mycket på nätet men det enda jag funnit är "möbelspikar" där huvudet endast är nån centimeter i diameter.

Någon som har nått tips?

Här är bild på bordet: 3917619059.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
vattenboj skrev:
...Har sökt runt väldigt mycket på nätet men det enda jag funnit är "möbelspikar" där huvudet endast är nån centimeter i diameter...
Hur stora behöver de vara lite mer specifikt? Enligt mitt ögonmått är spikarna i bordsskivan inte större än "nån centimeter", men jag kan förstås göra en tokig bedömning...
 
Kan det vara listspik, såna man har när man bygger tavelramar?
 
bygga_bo skrev:
Hur stora behöver de vara lite mer specifikt? Enligt mitt ögonmått är spikarna i bordsskivan inte större än "nån centimeter", men jag kan förstås göra en tokig bedömning...
Vi snackar cirka 25mm i diameter på spikarna runtom bordet på bilden.
 
jac skrev:
Kan det vara "dekorspik" som du söker? En snabb google sökning ger t.ex. denna som skulle kunna vara av den typen du söker:
[länk]

Finns nog en mängd varianter på olika håll...
Ja, det var inte helt åt fel håll faktiskt, de du länka skulle nog funka om man måla dem helt svarta, dem var dock väldigt dyra :S
 
Svarade utan att lyssna. Ignorera vad jag sa tidigare :D
 
Kattvovven skrev:
Kan det vara listspik, såna man har när man bygger tavelramar?
Listspik? Dyckert?
 
vattenboj skrev:
Listspik? Dyckert?
På kartongerna i ramverkstan stod det typ listspik eller ramspik eller liknande. Ej dyckert. Fast det var inte vad TS sökte. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.