Jag sökte lite bland trådarna för ett tag sedan för att se om det fanns info om aBells villalarm, som styrs via iphone. Fanns inte mycket, så jag tänkte starta en tråd om nån mer söker i framtiden. http://www.abell-security.se/Public/abellHome.aspx

Jag köpte ett paket som jag just fått hem. Ser rätt najs ut. Beställningen gick klockrent. En kille ringde tom upp och kollade så allt var rätt. DHL slarvade (givetvis) bort sms-aviseringen, men när jag ringde abell fick jag veta att paketet legat en vecka på mitt lokala utlämningsställe...

Jag ser fram emot iphonefunktionerna, se ip-kameran i mobilen i realtid, styra eluttag, larm, via mobilen, se temp, kurvor, diagram etc direkt i mobben. Hoppas inte jag blir besviken. Blir installation på tor-fre. Postar bilder och lite kommentarer då.
 
Hej.
Har du hunnit få igång din anläggning ännu? Är själv intresserad av att skaffa detta så vore intressant att höra hur det fungerar.
 
rioj skrev:
Hej.
Har du hunnit få igång din anläggning ännu? Är själv intresserad av att skaffa detta så vore intressant att höra hur det fungerar.
Har bara monterat upp huvudenhet och en IR-deckare hittills. Funkade fint. Koden man behöver för att logga in på nätet strulade initialt, men ett samtal till supporten löste det hela direkt.

Det som hindrar mig att koppla in ip-kameran är att min huvuddator är trasig, och jag använder för närvarande frugans lilla petite-laptop, utan CD, och installationen måste göras från disc... Ska tjacka ny comp i helgen och slutföra allt.

Det jag ser hittills via nätet ser dock mycket lovande ut. Man ser allt i realtid via nät och mobil. Inställning och utbyggnadssmöjligheterna är enorma. Jag tycker det är ganska användarvänligt också. (Jag är ingen "hacker"). Plus till servicen från aBell hittils också.

Återkommer i eller efter helgen.
 
Verkar inte som denna tråd levde så länge. Var larmet så kass? Jag blev intresserad av möjligheterna med Abell larmet och hade varit tacksam om ni som har ett sådant kunde beskriva er erfarenhet med företaget och dess produkter.
 
Vart också lite interesserad utav detta....
 
Jag också....kan ingen vänlig forum medlem som har larmet ge en review?
 
Kanske inte var så bra då?
 
Inga andra larm med möjlighet att styra med smartphone/app
 
  • Gilla
mandg
  • Laddar…
Jag kör abell både hemma o på jobb svarar gärna på frågor....
 
Kan tillägga att hemma kör jag blandat trådad/trådlöst o på jobb bara trådlöst
 
Lite saker som jag kom på så rakt upp och ner.


+ Enkelt att montera
+ Enkel grund installation
+ Enkelt att ha koll via mobilen/webben
+ Integrera kameror
+ Bra support per tlf eller e-post
+ Temp sensorer etc
+ Räckvidd (dock är det viktigt var man placerar enheten)
+ Många kommunikations vägar tex kan ringa,sms, maila
+ Kan ringa,sms samt maila samtidigt vid larm
+ Välj vilka som skall få larm vid respektive "problem"
+ Telldus Live koppling dvs vid larm "tänd upp hela huset"
+ Fungerar bra hemma hos mig, har full koll på allt :)
Minus sidan

  • Plastig basenhet
  • Trångt vid kabel dragning (trådade däckare)
  • Obefintligt med trådade tillbehör (kan iof köra vilket märke man vill när det gäller lösande enheter)
  • Dyra trådlösa tillbehör(tycker jag iallfall)
  • Endast 3 trådade zoner

Om någon har frågor så skickar gärna ett pm så svarar jag!
 
Hej
Ja kikade på Abells hemsida och deras produkter verkar intressant.
Någon som testat med kamera, hur fungerar det?
Måste man har en PC som står på hela tiden eller kan man koppla den direkt till basenheten via det trådlösa nätverket?
Kan man se live?
Får man även ljud?
/Josef
 
Kör med kamera dock funkar det inte med ljud kanske pga att jag kör med jpeg källa ingen pc etc behövs klarar även att arkivera bilder etc online är även bra att den har koll när strömen går och att den fungerar med ip tele
 
Klart intressant, jag är riktigt sugen att trycka på beställa knappen.
Har du även provat att koppla Tellstick till ditt larm?
 
Ja har provat och det fungerar att köra via tellstick liv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.