Är det någon som skulle vilja ge ett smakråd ang. innerdörrar.
Vi har vita golvlister, foder o taklister i allmoge stil. Blir det bra att sätta en dörr typ Dooria "Addera vit" eller Dooria "Orkidé vit". Bägge dessa dörrar är relativt strikta i sitt utförande utan inslag av allmoge.

Ser detta konstigt ut att kombinera?? titta gärna på www.dooria.net :)
 
Det hoppas jag inte, för vi har gjort samma val.

Kan tyvärr inte säga något om det än eftersom vi inte riktigt är klara.

Börjar bli trött på alla val man har gjort...det har varit för mycket och risken är ju att man ångrar sig efteråt.
Hoppas det blir bra...vad tycker ni andra?
 
prinsessan skrev:
Börjar bli trött på alla val man har gjort...det har varit för mycket och risken är ju att man ångrar sig efteråt.
Jaaaa... vi känner precis samma sak, man vänder o vrider o funderar på ALLT och nu är man helt förvirrad (mer än vanligt iaf) ;D


 
sofia_k skrev:
Blir det bra att sätta en dörr typ Dooria "Addera vit" eller Dooria "Orkidé vit".

Ser detta konstigt ut att kombinera??
Jag tycker det går alldeles utmärkt med bägge alternativen :).
"Addera" är ju betydligt snyggare än "Orkidé", men antagligen dyrare också, finge jag välja så skulle jag ta "Addera". Tycker att den går utmärkt även till allmogelister då den ju faktiskt är som en traditionell "ramspegel" om än med "enkel"spegel.

MVH/Christina.
 
men asså-Addera sägs ofinnas nu vi tog swedoor istället-men har rena,släta vita lister
 
vill se om några fler vill dela med sig av sin goda smak...
::)
 
;D 8)[ftp][/ftp]
Vart får man tag i höga golvlister typ Herrgårdsstil , vi har 2.70 i tak höjd så smalare ser bara fånigt ut
 
Jag har sett att de har höga golvlister hos.. tro det eller ej på Bauhaus!
 
Tack för svaret men Bauhaus är ju inte den billigaste affären . Jag tänkte att det kanske finns något snickeri som gör sånt här,, gärna i uppland
 
Höga golvlister:
Jag tog en normalhög golvlist med den profilen jag gillade och en finhyvlad bräda av samma dimension (tjocklek alltså) och "kexade" / limmade ihop dom.
Då kunde jag få den höjd på golvlisten som jag ville ha. Blev 24 cm för mig.

Kexa (har ingen aning om det heter så på fackspråk, men snickaren sa faktiskt så...) = man fräser ut halvmåne formade hål i både brädan och golvlistens sidor, limmar och sätter i mariekex likande små bitar i hålen och trycker ihop styckena.
(Det finns säkert liknanade metoder förutom att "kexa".)

Resultatet blev i allafall fantastiskt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.