Vi håller på o bygger staket och behöver nu hjälp att välja täcklasyr i falu röd-nyans. Nån som har tips på bra fabrikat? Vi har kollat på 2 olika men de blir ju sjukt dyrt. Nu är jag inne på cuprinol, kan de va nått?

Tacksam för synpunkter.
 
Ofta så förhåller sig priset till hur lång tid det tar innan du behöver måla om igen.
Så köper du en billig no-name på Konsum så kanske du behöver måla om igen om 4-5 år medans en premium färg kanske håller 15 år.
 
Nimajneb skrev:
Ofta så förhåller sig priset till hur lång tid det tar innan du behöver måla om igen.
Så köper du en billig no-name på Konsum så kanske du behöver måla om igen om 4-5 år medans en premium färg kanske håller 15 år.
Det är exakt som Nimajneb säger-man får det man betalar för.
 
Jo jag har förstått att de är så. ingen av er som bett nått om cuprinol? De är väl ett bra fabrikat? Den kan jag få tag i till vettigt pris
 
Inom akzonobel Så är Nordsjö hög rankat och Cuprinol är ett mellanprisbrand.
 
Ok. Har du använt cuprinol nångång?
 
Inte täcklasyr, däremot andra färger o oljor.

Deras täcklasyr är säkert ok att använda, speciellt till ett staket.
 
Då kör jag nog på de :) tack!
 
Det vore kanske ett alternativ är ju att använda riktig falu rödfärg eftersom ni ändå ville ha den kulören? (om inte virket är hyvlat dock...)
 
Ja de vore ju de bästa men virket är tyvärr hyvlat på 3 sidor så de får bli lasyr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.