L
Det är så att garaget är felbyggt. Det är 11 meter långt, 4-5 meter brett och balkarna ligger på längden (ja, du läste rätt). Dessutom är lutningen nästan noll och inget. Resultat är att taket har en svacka där det står vatten 60-70% av året. Ca 2cm djupt och 2-3 meters pöl. Taket har tjärpapp. Jag tänkte laga detta genom att bygga en brunn med ett stuprör som går invändigt i taket eller kapa bort en 0,3 meters remsa av taket från pölen till kanten. Sedan bygga en ränna där vattnet kan rinna. Frågan är bara om jag behöver plåtslagare till detta. Eller om jag kan bygga allt i trä och sedan värma på någon slags tjärpapp. Jag kan inget om hur man måste göra för att det ska bli tätt. Eller finns det någon annan smart lösning ?
/tack
 
Är det inte enklare att riva taket öka vinkeln på takstolarna och sätta nytt tak :)
Jag är varken snickare eller takläggare men jag tror det blir ett väldigt jobb att sänka ner en brunn i taket och få det tätt .
Mvh Micro
 
Hade bara sett till och byta pappen innan den är för dålig, pappen mår bara bra av att det står vatten. Då solen är den som torkar ut den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.