True that!

Jag är en "våga vägra facebook´are"
 
  • Gilla
kuse och 2 till
  • Laddar…
Håller på att sätta målarfilten från byggmax. Funkar helt ok men nästa gång köper jag på alcro som vanligt. Den är smidigare att jobba med. Byggmaxduken är i tunnaste laget... Men det blir bra! Kastar upp ett foto om nån timme!
 
Tycker du inte att den täcker?
 
Hej!
Vi håller på och planerar ryggåstak och jag tycker att dina dimensioner på rummet ser ut att vara ganska lika våra. Hur brett är det? Hur lång är balken?
Tack för en väldigt inspirerande och hjälpsam tråd.
Hälsningar Karin
 
jeppeknaster skrev:
Tycker du inte att den täcker?
Jodå, den täcker bra. Men är lite tunnare än den jag jobbat med tidigare. Spricker lättare och "löses upp" av limmet ganska snabbt. Men den funkade absolut, å den kostar ju hälften så mycket som den på Alcro. Helt enkelt lite svårare att arbeta med, men absolut likvärdigt resultat. Lite mer pill i hörn och skarvar bara.
 
karinbj skrev:
Hej!
Vi håller på och planerar ryggåstak och jag tycker att dina dimensioner på rummet ser ut att vara ganska lika våra. Hur brett är det? Hur lång är balken?
Tack för en väldigt inspirerande och hjälpsam tråd.
Hälsningar Karin
Hej,

Gavelväggen är 8m, köksväggen 8,5 och vardagsrumssidan ca 6m. Omkr 55kvm tror jag det är.
Balken är ca 9m lånng. Har inte dimensionen i huvudet men tror den är omkr 650x115 mm

//E
 
Konstaterat följande skillnader mellan microlit av proffskvalitet och budgetmodell från byggmax.

Fördel byggmax: billigare... Thats about it. Tyvärr...

Förutom det som redan konstaterats så absorberar budgetvarianten otroligt mycket mer färg. 12l för att grunda ett rum på 10kvm. Hoppas den är mättad nu för jag köpte "bara" 20l...

Bilden visar skillnaden i fibrernas täthet.

Som en parantes så kliar den billigare modellen.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1337032148.233360.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vab idag... Passar på att foga så kanske jag kan måla lite mer ikväll.
 
20 liter färg senare och väggarna är inte mätta ännu.... Köpa mer färg imorgon och rulla vidare!
 
Jag rollade ett varv lim på väven efter att ha satt upp den och då sög den inte speciellt.
 
mrjim
Har tidigare köpt Flüggers grundmålade väv. Riktigt bra, men dyr. Tror den gick på närmare 800 kr för 20 kvm, utan någon rabatt. Man är säkert lite lurad om man köper den, men den spar både tid och målarfärg. =)
Är det någon som provat väven som finns att köpa på Happy Homes? Liknade mycket den ogrundade på Flügger, men kostade typ halva priset.
 
Kollade på den rullen jag hade kvar sen tidigare och insåg att den är färdiggrundad... Då förstår jag att det skiljer lite :)

Nu börjar taket bli klart tycker jag iallafall. Börjat med förläggningen till golvvärmen. Ska försöka bli klar med den idag och kanske hinna måla väggarna en gång till ikväll!
 
Förläggning 99% klar!

Det gick undan, jag fick ju hjälp av lillplutten ;)
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1337354940.153264.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte få golvvärmen lagd ikväll! Gick sådär eftersom jag tydligen inte hade tillräckligt med plåtar... Jaja, mer plåt är beställt och jag fick nöja mig med att börja grunda fönstersmygen...
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1337462995.391090.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spikar du glesen på det gamla golvet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.