Y
Jag bär tvätten i min famn. Och varje gång så lyckas jag tappa något som direkt blir smutsigt.

Nu tog jag en elfa-korg då jag skulle flytta tvätten ut till utomhustorkstället.

Större tvättstugor brukar ju ha kärror med trådkorgar. Lite skeptisk hur smidig den är att lyckas få upp för trappor å så.

Kanske skulle hitta en kärra av pensioner modell med större hjul och ha korg på den som man lätt att lossa när man ska upp för trappor osv.
Men... Jag är nyfiken på vad ni har för supersmarta lösningar:)
 
Korvgubbe
En tvättkorg i plast som är helt tät i botten och ett par centimeter upp. Fördelen är att jag kan ställa ifrån mig tvättkorgen i gräset lite hur som helst utan att få smuts eller gräsklipp på de nytvättade kläderna. (y)
 
Håller med korvgubbe här, det är väl självklart att man ha en tvättkorg till att bära tvätten i.
 
Varför inte en stor vid plastbalja med helt täta sidor?
 
Korvgubbe
Alfredo skrev:
Varför inte en stor vid plastbalja med helt täta sidor?
Sportiga lättningshål för högre toppfart såklart! :D
 
  • Gilla
cecar33
  • Laddar…
Korvgubbe skrev:
Sportiga lättningshål för högre toppfart såklart! :D
Tänkte inte på det...:D
 
ikeakasse!!!
 
Moki skrev:
ikeakasse!!!
Blåser bort och har dålig toppfart;) men inomhus funkar den bra:)
 
Varför bära, finns det inget med hjul?
Själv måste jag tumla pga pollenallergi, så här är det inget bekymmer.
 
Anna_H skrev:
Varför bära, finns det inget med hjul?
Själv måste jag tumla pga pollenallergi, så här är det inget bekymmer.


Men hur gör du med tvätten?
 
cecar33 skrev:
Men hur gör du med tvätten?
Äähum, kör i torktumlare tror jag...
 
Lyfter den i famnen hela tre meter till sängen i gästrummet, där får sedan var och en hämta sin tvätt i sin lilla hopfällbara tvättkorg från IKEA. Skulle nåt ramla på vägen gör det inget, vi har numera frångått stampade jordgolv även här ute i "tassemarkera" på "öa". :wow:
 
Alfredo skrev:
Äähum, kör i torktumlare tror jag...
Trodde det var hon själv som låg i tumlaren. hon skrev ju......... Själv måste jag tumla pga pollenallergi
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
frakta-kasse-stor__79087_PE202617_S4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MagnusSt skrev:
[bild]
Som nämnts tidigare så fungerar den under vissa förutsättningar. Är man annars inne på det spåret så är biltemas kasse överlägsen Ikeas för tvätt då den är styvare i konstruktionen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.