Jag ska platsbygga ett högskåp utan dörr bredvid kylen och ett överskåp med luckor.
Det finns 2 alternativ som jag ser det.

1: högskåpet upp till kylen, en list ovanpå kylen/skåpet för att det ska komma i samma höjd som frysen och sedan överskåpet mellan väggarna. Dock så kan det se osymmetriskt ut då luckorna antingen blir olika stora för att ha "skarven" mitt mellan kyl/frys eller att "skarven" kommer ovanför kylen.

2. högskåp upp till taket och överskåp bara ovanför vitvarorna, då blir det 2 lika stora luckor med "skarven" mellan kyl/frys. En list på kylen här också.
 
  • 2012-05-17_10-27-52_15.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En sockel under kylen annars, kanske? Sen tycker jag att du ska byta plats på skåpen, eller hänga om dörrarna (iaf på frysen). Det ser lite knepigt ut att komma in i frysen...
 
Nej, ingen sockel under. kommer att byta kyl inom kort och då är det inte lönt att mecka med saker under den.

Jag ska vända på dörren till frysen men har inte hittat nån info om hur man gör det. Ska ge de ett tappert försök när vi har lite mindre mat i den.
 
Jag röstar på nr 2 fast jag hade bytt plats på skåpen och ställt de åt högersidan och gjort högskåpet till vänster.
 
JerreEssberg skrev:
Jag röstar på nr 2 fast jag hade bytt plats på skåpen och ställt de åt högersidan och gjort högskåpet till vänster.
Men jag kan inte ha dörren på höger sida på högerskåpet, blir för trångt med skåpet som står framför då.
Dessutom vill jag ha frusen till vänster.
Ska som sagt vända på dörren på vänsterskåpet så fort jag hinner men nu är det mer frågan om skåpen.

Det lutar åt nr.2.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.