Hej,

Vi tog deras standardluckor - helt vita - för att sedan köpa t.ex. IKEA's (de passar men man måste flytta gångjärnen lite).

Vi har ännu ej hittat luckan vi vill ha men däremot så har vi bytt ut handtagen på alla luckor vilket gjorde en otroligt skillnad. Lite modern dansk stil blev det. Sen, när vi hittar luckan och vår son slutar köra runt på sin BobbyCar och stöter i över allt skall vi byta.
 
Sara: Har tyvärr ingen bild.

Vad gäller i övrigt har jag nog inga specifika tips förutom att det är som du säger oftast inte lönsamt att välja bort standardval helt och köpa någon annanstans. Vi har istället gjort så att där vi är tveksamma om deras urval av tillval är rätt har vi tagit standardval för att sedan ev. byta.

Fördelen med det är att det är mer ekonomiskt och du hinner "bo in dig" i huset och får bättre koll på era behov och önskemål vilket är lite svårt när man bara sett ritningar. Vi kände att vi ville ha en vassare spis (vilket var mkt dyrt att välja till) så vi tog standard och sålde den sedan till en kompis när vi hittade "vår" spis till rätt pris. Det tjänade vi ett par tusenlappar på jämfört med att ta deras uppgraderade spis. Lika kommer vi göra med diskbänken som vi vill ha infälld istället!
 
Vet du hur mycket spisen som ingår är värd?
 
Sara: Jag kommer faktiskt inte ihåg exakt vad den kostade ut i butik men den var inte så dyr. Runt 4.500 kanske. Vi sålde den för 2.000 till en kompis (perfekt till sommarstugan hans). Då hade vi använt den in några månader medans vi avvaktade "spis reor". Köpte sedan en "rostfri" Goerenge med häll och varmluft, inbyggd grill o pizza element samt annat lull lull (den plingar o stänger av sig själv när julskinkan är klar....) för ca 7.000. Så, för att få en "hottare" spis betalade vi ca 5.000 vilket var mkt mindre än om vi tagit den genom Älvsbyhus.

Om ni håller på med tillvall så rekommenderar jag varmt Pivo-hängda fönster. Det är kanonbra och värt varenda krona.
 
Hej igen GE! 20 frågor... Hur gjorde ni med fläkten? Om ni tog den, vad tycker du om den? Kollat lite på Boschs hemsida om den & det är glödlampor i den & inte lysrör. Blir det bra ljus med den?
 
Hej igen Sara,

Fläkten är det inget fel på (bra sug/bra ljus) men vi kommer att byta den ändå då vi vill ha en rostfri (fläkt/spiskåpa) som passar med nya spisen.
 
Vad är det för fel på deras köksluckor ???
Eller gillar ni inte modellen.......
 
Hej!

För vår del så är det att ingen av deras modell känns 100% rätt.
 
Hej Gisela! Vi funderar oxå på ett kök ifrån Myresjökök. Fick ni byta gångjärnen eller kan man använda samma?
 
Tjusigt!
 
njaa... luckorna var fina men jag är lite allergisk mot så starka färger på kökskaklet.
 
he he... jo det blev lite rött kan man säga men man måste ju testa. Tråkigt att ha som alla andra.

I och för sig är det inte riktigt lika klarrött i verkligheten och så bryter fogen av lite också (Fogen är inte med på bilden).

Men rött är det : )
 
Hehe! Jag tycker faktiskt att det var riktigt modigt av er att välja rött, själv är jag rätt så feg med färger. I lägenheten vågade vi dock måla vardagsrumsväggarna blå och hallen blev nästan rosa!!! Men i huset har jag fegat lite mer, några färgstänk har det dock blivit men inte lika vågat som ert! ;)
 
Mats: Hej! Fint kök du får. Tänkte passa på att fråga experten lite :D
Vet du om stommen till köket är 16mm? När det gäller gångjärn, är de som kommer ifrån Ä-hus enl något standardmått eller behöver man köpa nya. (Vi ska byta våra luckor till ett par ifrån Myresjökök).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.