3x1.2W låter lite. 3x3W är nog det minsta jag skulle välja.
Vad var det för pris på denna?
 
Vi har satt 3x1,2W i vår hall och jag tycker ljuset är rejält starkt, betydligt starkare än de 40W halogen som satt där tidigare (det var visserligen 2st 40W, men vi har 3st 3x1.2W spottar). Vi har nästan aldrig våra på fullt spett.

1.2W LED (350mA) är betydligt energieffektivare än 3W LED (700mA), dvs. fler lumen per watt.
 
Hittade dom bara på en sida på nätet och då kostade dom 675kr tror jag det va.
 
Vad har du för modell? är dom vridbara?

vectrex skrev:
Vi har satt 3x1,2W i vår hall och jag tycker ljuset är rejält starkt, betydligt starkare än de 40W halogen som satt där tidigare (det var visserligen 2st 40W, men vi har 3st 3x1.2W spottar). Vi har nästan aldrig våra på fullt spett.

1.2W LED (350mA) är betydligt energieffektivare än 3W LED (700mA), dvs. fler lumen per watt.
 
Jag kanske skulle sagt det, men vi har alltså inte sådana som du länkade till. Dom var snygga dock, men 675 kr kan jag ha roligare för. Jag köpte mina för 60 kr per spot, på ebay.

Är dock fullständigt övertygad om att det är mer eller mindre samma grejer. Våra är vridbara, men bara i en led så att säga. Dom är vinklingsbara, men inte vridbara om du förstår vad jag menar.
 
Maxel är ett bra märke. 3x1.2W funkar utmärkt om det är vanlig takhöjd och lite tättare mellan spottarna. 80-1000 mm. Vid större effekt är 1000-1200 mm lagomt avstånd.

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.