Woho! Som jag har saknat appen! Behövde inte göra något alls för att få den att fungera. Testat säkert 10ggr per dag innan, och nu när jag mötes av forumet blev jag ställd ett par tre sekunder :)

Såg lite framför mig hur Apple skulle verifiera och det skulle dröja till efter sommaren :)

Tack!
 
Har ett annat annonsfel, såg det på chrome och lyckades inte reproducera i firefox eftersom den laddade en annan annons, när jag kollade i chrome igen så hade även annonsen bytts där och det var inget problem, så det verkade ligga i "svenskt trä" annonsen. När man klickar på en bild så hamnar fancyboxen (eller vilken popup som nu används) över allt innehål, utom just svenskt trä-annonsen
flashbugg1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
flashbugg2.jpg
 
Det verkar inte gå att radera bilder när man redigerar ett inlägg. Tar man bort själva "thumbnailen" i inlägget (i editorn) så finns bilden ändå med när man sparar inlägget. Tar man upp den dialogen som hanterar bilagor i den avancerade editorn så tolkar jag det som att det skall finnas en checkbox eller liknande som man kan bocka ur bilagor? Där är det bara en bruten länk (se bilaga)

bilagor.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
MMR skrev:
Har ett annat annonsfel, såg det på chrome och lyckades inte reproducera i firefox eftersom den laddade en annan annons, när jag kollade i chrome igen så hade även annonsen bytts där och det var inget problem, så det verkade ligga i "svenskt trä" annonsen. När man klickar på en bild så hamnar fancyboxen (eller vilken popup som nu används) över allt innehål, utom just svenskt trä-annonsen
Det är faktiskt en bugg som fixades precis innan du rapporterade det!

Dock så cacheas det gamla skriptet fortfarande (och i upp till två veckor.) Hamra lite på shift+F5 så kommer det lösa sig. :)
 
johan_mlg skrev:
Bezt, Blindnit och Fotografen: Ni har alla tre valt att visa 100 inlägg per sida i er profil. Det är en himmla massa inlägg och gör så att det blir lite långsammare. :) Ifall ni vill ändra tillbaka till standard så gör ni det genom att gå in här: [länk] och sedan ändra "Antal inlägg som visas per sida:" till "Använd forumets standardinställning". Då får ni istället se 15 inlägg per sida, vilket för de flesta laddar på 2 - 3 sekunder. :)
Har haft 100 inlägg länge men jag tror bara det är en del av boven i det hela, det kan vara trådar som är 15 sidor långa som inte får en enda sidindelning så alla inlägg visas efter varandra.
Förklarar inte heller varför de trådarna jag nämnde slutar ladda och blir vita.
Ska dock testa att ställa ner antal inlägg.

Edit: Enligt min profil stod det på på forumets standard, 100 inlägg går inte ens att välja.
 
Redigerat:
MMR skrev:
Det verkar inte gå att radera bilder när man redigerar ett inlägg.
Tack! Ja, det där behöver göras lite bättre. :)
 
Bezt skrev:
Har haft 100 inlägg länge men jag tror bara det är en del av boven i det hela, det kan vara trådar som är 15 sidor långa som inte får en enda sidindelning så alla inlägg visas efter varandra.
Förklarar inte heller varför de trådarna jag nämnde slutar ladda och blir vita.
Ska dock testa att ställa ner antal inlägg.
Hmm, det låter underligt. Sidindelningen bör fungera iaf. 100 inlägg per sida är dock tillräckligt för att det ska bli snorsegt; vbulletin 4 som vi kör nu är betydligt slöare än vbulletin 3 vi körde innan.
 
Nu hoppade sidindelningen igång, från att alla inlägg var på en sida så blev det 12 sidor.
Och de trådar jag nämnde hoppade igång men 15 inlägg är ju såååå futtigt.
 
Alfredo skrev:
Det verkar som om Tapatalk på Android inte fungerar helt korrekt för mig. Jag har "Laddar beteende" inställt på "Hoppa till första olästa". Tidigare fungerade det. Nu hoppar det till rätt sida, men ej till rätt inlägg utan till första inlägget på denna sida.

Jag har för mig att det kom en Tapatalk uppgradering för några dagar sedan. Kan ej säga om problemet uppstod då eller i samband med BH uppgraderingen.
Är det bara jag som har det här problemet? Eller har jag missat något inlägg i ämnet? Det gäller alltså inte den speciella Byggahus-appen utan vanliga Tapatalk.
 
johan_mlg skrev:
Det är faktiskt en bugg som fixades precis innan du rapporterade det!

Dock så cacheas det gamla skriptet fortfarande (och i upp till två veckor.) Hamra lite på shift+F5 så kommer det lösa sig. :)
Så här ser det ut efter Johan fixade problemet. Nu lägger sig inte flashannonsen över bilden längre. lightbox.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu är jag kanske lite petig, men radavståndet ändras om man lägger in en emoticon. Inte så snyggt.

111111111
111111111
111111111
111111111
111111111:|
111111111
111111111
111111111
 
Värdelös buggrapport:

Den klistrade svarta bården lossnar ibland (mycket sällan) och följer med scrollningen ur bild under Chrome 18.0.1025.168 / OS X 10.6.8.

Jag kan dock inte återupprepa felet under kontrollerade former.
 
mycke_nu skrev:
Värdelös buggrapport:

Den klistrade svarta bården lossnar ibland (mycket sällan) och följer med scrollningen ur bild under Chrome 18.0.1025.168 / OS X 10.6.8.

Jag kan dock inte återupprepa felet under kontrollerade former.
Det är faktiskt inte Chromes fel. Vissa frukter klarar inte av att scrollbaren ligger längst upp i bild hela tiden. Så för dom så ska den följa med ner. Av någon anledning så får dock forum-servern för sig att den också är en frukt ibland*.

* All css, menyer, högerspalten, header och footer byggs i forumet upp av att forumservern hämtar block från Drupal, som kör förstasidan, cachear dom och sedan skickar ut dom till användarna.
 
johan_mlg skrev:
Det är faktiskt inte Chromes fel. Vissa frukter klarar inte av att scrollbaren ligger längst upp i bild hela tiden. Så för dom så ska den följa med ner. Av någon anledning så får dock forum-servern för sig att den också är en frukt ibland*.

* All css, menyer, högerspalten, header och footer byggs i forumet upp av att forumservern hämtar block från Drupal, som kör förstasidan, cachear dom och sedan skickar ut dom till användarna.
Jag tror att mycke_nu menar att den vänstra delen av den svarta listen ibland lossnar. Stämmer det? Jag har sett det vid ett eller två tillfällen och ska försöka analysera det närmare nästa gång jag ser det.
 
Sen är ju stora delar av Chrome och Safari lika, inte så konstigt om buggarna är snarlika eller identiska.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.