Hej, vi bygger just nu i lösvirke i Norrtälje. Vi tog fram egna ritningar och kontaktade entreprenörer för de olika stegen, schakt, sprängning, grund, bygg, el och vvs dessutom hade vi en kontakt på en trävarufirma så vi stod för materialet också. Detta skulle jag ALDRIG ge mig in på igen om jag visste om alla problem och all tidsåtgång det innebär, om vi nu mot förmodan kommit undan några tusenlappar billigare så är det inte värt det tycker jag. Fick jag chansen igen skulle jag garanterat hålla mig till en totalentreprenör som får stå för allt. Nyckelfärdigt är modellen man kan ju komma med en egen ritning till många husleverantörer också, vi hade en kontakt på Fiskarhedenvillan till en början och han var mycket trevlig och tillmötesgående det hade någ blivit både billigare, snabbare byggt och framförallt lättare om vi anlitat dem direkt. Om inte annat kan ni fråga dem om en offert, vi fick en mycket detaljerad med olika byggåtaganden specade, nått att luta sig emot när man kontaktar en lokal nlickare. Lycka till med allt.
 
Johan73, hur länge har du arbetat för Fiskarhedenvillan? :-?
 
http://www.lundgrenbygg.se/projekt_nr7.html

Lundgren jobbar i dina trakter. Han har samarbetat sedan länge med Eksjöhus, men är mycket duktig på lösvirkesprojekt. Självständig. Pålitlig. Servicesinnad.

Allmänt kan sägas att lösvirkeshus blir både billigare och bättre än kataloghus. Villkoret är bara att man planerar noga och håller järnkoll på hela projektet. Därmed INTE sagt att kataloghus "bygger sig själva"...
 
jag har byggt lösvirke från egna ritningar. Hållt i allt själv, kordinerat allt, fixat och donat. MYCKET jobb men kommer att bli runt 1 miljon billigare än de kalkyler vi fick från olika fabrikanter. Inkluderat fiskarheden. Då är ändå 600 snickartimmar, El, platta, schakt, VVS bortlejt.

Mitt hus har dessutom bättre standard och utförande än kataloghusen. Så mitt val är klart även om det skulle bli aktuellt att bygga igen.

\jonas
 
Estremont skrev:
Hej jag har en kanon kille visserligen bor han i Gävle men han har fina referenser gör ett försök att få ner honom det är det värt

Här når du honom 070 433 57 33
Läs formreglerna! Gör INTE reklam för din egen firma i detta forum.
 
Jesca_j skrev:
[quote author=Estremont  link=1133041806/0#5 date=1136910590]Hej jag har en kanon kille visserligen bor han i Gävle men han har fina referenser gör ett försök att få ner honom det är det värt

Här når du honom 070 433 57 33
Läs formreglerna! Gör INTE reklam för din egen firma i detta forum.
[/quote]


Särskilt inte om det är DIN EGEN firma du gör reklam för! >:(
Ett tips, det går även att söka på mobilnummer på eniro.se ! ::)
 
skojjig kille den där Bo, alias estremont. Hade inte tänkt på eniro kanske...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.