Hej!

Jag har en tomt om 3000 kvm, vid Hanhalsholme (6km söder om kungsbacka). 300meter ifrån havet, fri utsikt! Bygglov på en 1plansvilla om ca 200kvm finns. är lite nyfiken på vad värdet på denna tomt skulle kunna vara.

Någon som vet?
 
En kostnadsfri värdering från en eller flera lokala mäklare kanske är ett bättre "forum"?!
 
Hej, tips är att kolla på www.hemnet.se och söka kungsbacka och tomter. Där får du garanterat ett bra riktmärke.
Lycka till
 
Hej!Vi tittade på en tomt vid Hanhalsholme, inte på havssidan utan på andra sidan motorvägen. Detta var i maj förra året tror jag, jag har för mig att priset var 295´. Det låg upp i backen med utsikt över havet.
 
Hanhals är tyvärr fel sida och klingar väl inte så jättebra även om det är jättefint där. Om Du jämför image/namnmässigt med Gottskär, Kullavik, Särö, Malevik t ex.

Det gör att den köpstarka målgruppen troligen håller sig därifrån. I Åsa har dom försökt sälja en fantastisk strandtomt med sandstrand, klippor, damm, mm. Tomten är på 72000 kvm och dom har försökta tt sälja i snart 2 år för det facila priset av 3.5 mkr.... Ligger tyvärr också fel.

Tror nog rent krasst att Du får 1-1.5 mkr för tomten ändå, om den ligger soligt och har ett fantastiskt läge.

Gå in på www.villavardet.se så kan Du kanske ta fram vad andra tomter gått för och dra Din egen slutsats.
 
Tack för tipset Olha!!
 
"Tror nog rent krasst att Du får 1-1.5 mkr för tomten ändå, om den ligger soligt och har ett fantastiskt läge."

då får det vara med betoning på "fantastiskt" i sånna fall. Jag skulle nog säga att är det inte en direkt havstomt i detta område så ska man nog INTE räkna med dessa pengar. Å andra sidan är jag ju ingen mäklare så...

mvh,
J
 
Halloj!

Villavärdet är en trevlig källa - men hur kollar man sålda tomter där som inte är bebyggda?
 
Nja, med tanke på sålda tomter i detta område bör nog 500-600 tkr vara närme sanningen. Om du sedan tittar mer söderut mot Åsa eller på andra sidan Kungsbackafjorden är det andra priser. Men precis som prisutvecklingen varit nermot Åsa de senaste 5-7 åren kommer nog priserna kring Hanhals stiga också.

Är däremot en tomt kring Åsa med bra läga intressant så hör av dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.