Det är ingen skillnad på dessa. Jämför du samma modell så är priset detsamma. Kvaliteten är förstås identiskt eftersom sakerna kommer från samma fabrik.

Det är bara att bestämma sig för vad sakerna skall heta - Bosch eller Siemens.
 
Det finns ett antal produkter som är identiska med ett identiskt pris, dock inte fullt ut eftersom bosch o siemens inte nödvändigtvis säljer alla sina produkter i Sverige. Jmfr med E-lux o Husqvarna som i vissa fall är identiska(ex viss fläktar) men i vissa fall profilerade, nu har väl även e-lux planer på att göra som bosch siemens, dvs. sälja samma produkter från samma fabriker under olika namn i olika länder o i vissa fall samma länder... Om jag skulle välja mellan siemens o bosch skulle jag nog se till detaljer som ex hur handtagen på kylskåpen är utformade...bosch handtag har åtminstone förr haft en tendens att ha kort hållbarhet...
 
Vi valde också mellan Bosch och Siemens rostfria kylskåp, frys och diskmaskin. Samma pris på "Sigro" men vi valde Bosch just för att deras handtag var snyggare! Hoppas tidigare inlägg har fel angående hållbarheten på handtagen.........
 
Pär A skrev:
Vi valde också mellan Bosch och Siemens rostfria kylskåp, frys och diskmaskin. Samma pris på "Sigro" men vi valde Bosch just för att deras handtag var snyggare! Hoppas tidigare inlägg har fel angående hållbarheten på handtagen.........
Bosch har ett fiffigt handtag som släpper vaccumet när man öppnar, tyvärr går de sönder, framförallt om man har barn som inte är så långa o rycker upp dörren...elux har oxå börjat med samma handtag...har du tur får du nya handtag på garantin...bra handtag alltså men ömtåliga...
 
Om du skall kolla på Siemens så brukar El-giganten ha bra priser på dessa sakerna för dom tar in stora partier från Tyskland till Sverige så dom hoppar över en mellan hand på sina priser som håller ner det ganska så mycket. Jag kan från en säker källa meddela att när jag kollade på det här så var El-gigantens priser bättre än vad dom stora hus leverantörerna hade som inköps priser från dessa firmorna. ;)
Har själv Siemens är kanon nöjd med deras saker. ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.